Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Posiadanie firmowej strony WWW to niezbędne minimum konieczne do zaistnienia firmy w przestrzeni e-commerce w dzisiejszych czasach. Okazuje się, że wśród polskich przedsiębiorstw jest duża grupa takich, które w ogóle nie posiadają własnego serwisu – mimo że ceny, jakość i dostępność usług hostingowych są na coraz wyższym poziomie.

hosting

Trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie przedsiębiorstwa, które nie posiada strony WWW czy adresu e-mail. Według danych GUS w 2014 r. ok. 94 proc. firm korzystało w swojej działalności z komputerów, a 93 proc. przedsiębiorstw posiadało dostęp do internetu.

Nie wszystkie firmy są obecne w internecie

Znacznie mniejsza liczba podmiotów miała jednak własną stronę – jedynie 65 proc. Najwyższy wskaźnik posiadania strony notują przedsiębiorstwa duże (90,9 proc.), ale ich liczba w ciągu czterech lat zmniejszyła się – w 2011 r. stronę WWW miało 92 proc. dużych firm. Nieznacznie też zmniejszył się odsetek (porównując rok 2014 z 2013) firm średnich z własnym serwisem internetowym (z 85,2 do 84,9 proc). Małe firmy są grupą, w której udział podmiotów ze stroną WWW jest najmniejszy. W 2011 r. takich firm było 59,7 proc., podczas gdy w 2014 r. – 61,1 proc.

Najczęstszą funkcjonalnością firmowych stron internetowych jest prezentowanie katalogów wyrobów lub usług, zapewnienie ochrony danych osobowych oraz prezentacja informacji o wolnych miejscach pracy (źródło: Główny Urząd Statystyczny, „Społeczeństwo informacyjne w Polsce”, październik 2014 r.).

Duża liczba firm bez własnej strony wcale nie jest zjawiskiem typowym jedynie dla Polski. Dane U.S. Census Bureau ze stycznia 2015 wskazują, że ponad 75 proc. amerykańskich firm działa bez własnego serwisu internetowego (źródło: www.statisticbrain.com/businesses-with-no-website-statistics/).

Firmowa strona WWW coraz tańsza

Tymczasem trzeba sobie zdać sprawę, że nawet jednoosobowa działalność gospodarcza w obecnych czasach wymaga posiadania strony internetowej. Na szczęście rynek usług hostingowych jest na tyle bogaty w oferty, że każdy podmiot znajdzie optymalne rozwiązanie. Osoby prywatne czy jednoosobowe firmy mogą korzystać z darmowych hostingów, co może być jednak okupione słabszymi parametrami. Oferta pakietów płatnych (zarówno firm krajowych, jak i zagranicznych) jest jednak na tyle zróżnicowana, iż umożliwia bardzo wygodne przechodzenie od usług najmniej zaawansowanych, dobrych dla małych, rozwijających się firm, poprzez coraz bardziej rozbudowane, aż po mocno zaawansowane, z dostępem do indywidualnych rozwiązań.

Tani hosting wcale nie musi oznaczać gorszej jakości usług; można np. znaleźć na rynku ofertę w cenie już od 15 zł, zawierającą kreator stron WWW wraz z kilkunastoma domenami do wykorzystania. Ale to oczywiście nie wszystkie kryteria, którymi należy kierować się przy wyborze firmy hostingowej. Warto wziąć pod uwagę jeszcze wielkość miesięcznego transferu, ilość miejsca na dysku, możliwość tworzenia baz danych lub jej brak czy liczbę kont FTP. Poszukując optymalnego rozwiązania hostingowego, warto także przejrzeć fora oraz media społecznościowe w poszukiwaniu opinii innych klientów na temat konkretnych usługodawców. Reputacja firmy i doświadczenia innych klientów to nie mniej istotne czynniki wyboru co niska cena czy wygodny interfejs w panelu klienckim. Warto także zastanowić się, czy związanie się z konkretną ofertą pozwoli rozwijać się naszej firmie przez najbliższych kilka lat. Kiedy dopiero zaczynamy swoją przygodę z biznesem online, początkowa skromniejsza oferta całkowicie nam wystarczy. Czy jednak w dłuższej perspektywie, wraz z rozwojem firmy, nasz partner będzie w stanie dostosowywać ofertę do zwiększających się potrzeb w obsłudze hostingowej? (źródło: www.hongkiat.com/blog/10-important-factors-to-consider-before-choosing-a-web-host/).

Przy stale obniżających się cenach i zwiększającej się ofercie usług hostingowych trudno znaleźć powody, dla których wciąż duża grupa polskich firm nie posiada nawet najprostszej strony WWW. Rzeczywistość gospodarcza, która wymaga coraz silniejszej obecności w internecie, prawdopodobnie sprawi, że grupa ta będzie jednak stopniowo się kurczyła.

 

 

Źródło: Publikacja opłacona

Komunikaty Firm

Jeśli chcesz, aby informacja prasowa lub komunikat Twojej firmy pojawił się w DI pisz pod adres: kf@di24.pl. W odpowiedzi prześlemy informacje o usłudze.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:

fot. HONOR








fot. Freepik



fot. ING