Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Do e-administracji włączy się Poczta Polska? Operator tego chce!

12-03-2013, 08:08

Dostawcą e-usług na linii obywatel-państwo może być Poczta Polska - uważa prezes przedsiębiorstwa Jerzy Jóźkowiak. Operator pocztowy mógłby się zaangażować np. w wydawanie obywatelom dokumentów z rejestrów centralnych.

Poczta Polska od pewnego czasu nie tylko się zmienia, wprowadzając nowoczesne placówki czy praktyczne znaczki.  Firma zaczęła też częściej komunikować, co ma zamiar zrobić w przyszłości, proponując głównie ulepszenia dotyczące e-biznesu oraz e-usług. Dziennik Internautów pisał już o możliwości wprowadzenia e-znaczków i różnych usług hybrydowych, łączących pocztę tradycyjną z elektroniczną. 

Na tym nie koniec.

- Mamy największą sieć sprzedaży w kraju. (...) To dzięki tej sieci przybliżymy administrację państwową Polakom. Chcemy stać się integralną częścią projektu e-government – zaznacza Janusz Wojtas, członek zarządu Poczty Polskiej, odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. To nic innego, jak zapowiedź włączenia operatora pocztowego w proces budowania elektronicznej administracji w Polsce.

Odpisy z KRS na poczcie?

Zdaniem zarządu PP przedsiębiorstwo mogłoby mieć dostęp do baz danych i systemów różnych organów państwa, aby oferować obywatelom różnego rodzaju dokumenty – wypisy z rejestrów, KRS itd. 

Tym samy chcemy poszerzyć funkcje okienka pocztowego o elementy e-urzędu. Działa to już w poczcie czeskiej, gdzie wypis kosztuje równowartość 4-5  euro. To mniej niż koszt dojazdu do większego miasta, gdzie znajduje się dostęp do takich baz. Taniej jest po prostu iść do placówki pocztowej – mówi Wojtas.

Mniej papieru w e-administracji

W tym miejscu warto zauważyć, że polska e-administracja generalnie dąży do wyeliminowania dokumentów papierowych. Ministerstwo Sprawiedliwości uruchomiło już e-usługę pozwalającą na pobranie i wydrukowanie informacji z aktualnego odpisu o podmiocie wpisanym do Krajowego Rejestru Sądowego. Trwają prace nad uzyskiwaniem przez internet danych z ksiąg wieczystych.

Powyższe nie oznacza, że na rynku nie ma miejsca na usługi e-administracji od Poczty Polskiej. Samych zaświadczeń z US wydaje się rocznie ok. 10 mln, a wypisów z KRS czy KRK ok. 4 mln. Poza tym e-administracja stwarza dużo więcej możliwości podmiotom takim, jak Poczta Polska. Chodzi szczególnie o te sytuacje, gdzie klient może skorzystać z e-usługi, ale dodatkowo musi odebrać dokument, przekazać go komuś innemu, uzyskać potwierdzenie, że ktoś go odebrał itd.

Sonda
Poczta Polska mogłaby włączyć się w usługi e-administracji?
  • tak
  • kiedyś mogła to zrobić, teraz jest za późno
  • nie
  • nie mam zdania
wyniki  komentarze

Poczta hybrydowa dla wszystkich

Ponadto wczoraj Poczta Polska potwierdziła po raz kolejny, że ma zamiar wprowadzić usługę poczty hybrydowej dla klientów indywidualnych. Polega to na tym, że klient nadaje korespondencję w formie elektronicznej, natomiast Poczta drukuje, kopertuje, przekazuje do obrotu i dostarcza do adresata w gwarantowanym terminie.

Namiastką poczty hybrydowej jest usługa neokartka.pl. Poza tym firmy mogą korzystać z poczty hybrydowej, jeśli zadeklarują w umowie wolumen nadań przesyłek danego rodzaju, jednorazowo na poziomie co najmniej 5000 sztuk.

Czytaj także: Nowe znaczki Poczty Polskiej - brzydsze, ale praktyczne. Niestety


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR