Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Dlaczego warto wypróbować notyfikacje web push?

21-07-2017, 12:24

Tradycyjne metody zwiększania liczby odwiedzin na stronie są coraz bardziej zawodne i spędzają sen z powiek właścicielom wszelkiej maści witryn, szczególnie sklepów internetowych i stron nastawionych na pozyskiwanie dochodów z reklam.

Tradycyjne metody zwiększania liczby odwiedzin na stronie są coraz bardziej zawodne i spędzają sen z powiek właścicielom wszelkiej maści witryn, szczególnie sklepów internetowych i stron nastawionych na pozyskiwanie dochodów z reklam. Rozwiązanie problemu może być łatwiejsze niż się przypuszcza, a jest nim dość nowe narzędzie w postaci notyfikacji web push, które jak na razie, odznacza się zaskakującą skutecznością.

Notyfikacje web push, czyli co?

Z narzędziem tym miał okazje się spotkać chyba każdy internauta, który regularnie korzysta z popularnych przeglądarek internetowych na komputerze lub urządzeniu mobilnym. Web push są to bowiem powiadomienia, inaczej krótkie wiadomości, pochodzące z zupełnie innej witryny internetowej, które pojawiają się w wyskakującym od czasu do czasu okienku w dolnym prawym rogu ekranu przeglądarki. Ich pojawianie się nie jest jednak przypadkowe, ponieważ na ich otrzymywanie musi wyrazić zgodę użytkownik. Przykładowo, gdy odwiedzi dany sklep internetowy, otrzyma pytanie o zgodę na przesyłanie takich powiadomień i jeśli ją wyrazi, powiadomienia te będą mu się pojawiały podczas korzystania z przeglądarki, gdy będzie odwiedzał zupełnie inne strony. Co jest w takich powiadomieniach? W przypadku przytoczonego sklepu internetowego może być to krótka informacja o nowych produktach czy obniżce cen. Kliknięcie w powiadomienie szybko przeniesie użytkownika na stronę jego nadawcy, o co w gruncie rzeczy przede wszystkim tutaj chodzi.

Korzyści ze stosowania powiadomień web push

Notyfikacje push web są nowym kanałem komunikacji z użytkownikami strony, który ma na celu zachęcić ich do częstszych odwiedzin danej witryny. Nie jest więc to sposób na pozyskanie zupełnie nowych użytkowników. Narzędzie to jest zbliżone do tradycyjnego mailingu, jednak w przypadku powiadomień nie trzeba dysponować adresami e-mail użytkowników, by na bieżąco docierać do nich z informacjami (konieczna jest tylko zgoda na ich przesyłanie, którą dość łatwo pozyskać). Powiadomienia działają na wszystkich popularnych przeglądarkach, również w wersji mobilnej. Ich skuteczność jest wysoka, ponieważ jak pokazują analizy, generują CTR na poziomie przeszło 21%. Z pewnością wpływ na to ma w pewnym stopniu efekt nowości, ponieważ narzędzie to funkcjonuje zaledwie od 2 lat. Jednak duże znaczenie ma także fakt, że powiadomienia są bardzo krótkie i trudno je przeoczyć, dlatego nie istnieje ryzyko jak np. w przypadku newsletterów, że przesłana informacja w ogóle nie dotrze do odbiorcy. Reakcja użytkownika na powiadomienie w dużym stopniu zależy już od samego komunikatu.

statystyki push-ad.com

Z pewnością dużą zaletą notyfikacji web push jest także to, że jest to bardzo proste narzędzie, które bez większego wysiłku i większych nakładów finansowych można uruchomić w zasadzie w każdej chwili i równie szybko z niego zrezygnować, jeśli nie przyniesie oczekiwanych rezultatów. Co więcej, notyfikacje web push można dzisiaj wypróbować za darmo np. na stronie https://pl.push-ad.com/ i dopiero po okresie próbnym zdecydować się lub nie na ich pełne zastosowanie.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR







Tematy pokrewne:  

tag komunikat firmy