Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Stabilizacja przychodów, niższe zyski i realizowane dalej inwestycje w infrastrukturę - Dialog przedstawił wyniki finansowe za pierwsze trzy miesiące bieżącego roku.

Grupa Kapitałowa Dialog S.A., jeden z największych polskich operatorów telekomunikacyjnych, ogłosiła wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2011 roku (Q111). Przychody w tym okresie wyniosły 131,11 mln zł i były o 35 tys. zł niższe niż osiągnięte rok wcześniej. Na działalności operacyjnej firma zarobiła 13,40 mln zł, czyli o 9,2 proc. mniej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.

Co równie istotne, zmalał także zysk netto - w okresie styczeń-marzec 2011 wyniósł on 9,93 mln zł wobec 14,81 mln zł rok wcześniej. Był więc niższy o 33,0 proc. Spadek zysku netto osiągniętego w I kwartale 2011 roku w głównej mierze był wynikiem zrealizowania się w bieżącym okresie ujemnych różnic przejściowych od niewykorzystanych strat podatkowych lat ubiegłych, od których w IV kwartale 2010 roku zostało utworzone aktywo podatkowe - czytamy w komunikacie prasowym.

Widać więc pewną stabilizację sytuacji. Uwadze nie umyka jednak fakt, że wyniki finansowe Netii są znacznie lepsze. Mimo silnej konkurencji firmie udało się nie tylko zwiększyć przychody (o 3,7 proc.), ale także zysk netto (191 proc. z wyłączeniem zdarzeń jednorazowych).

>> Czytaj więcej: Netia: Przychody ponad 400 mln złotych

W strukturze przychodów zauważalny jest wzrost udziału nowych usług - telewizji cyfrowej oraz telefonii komórkowej. Usługi tradycyjne - telefonia głosowa w ramach własnej sieci, a także oferowane na łączach Telekomunikacji Polskiej (WLR, BSA oraz prefiks 1011) mają coraz mniejszy udział.

Z 724 do 792 tys. wzrosła w ciągu kwartału liczba linii dzwoniących. Liczba klientów internetu osiągnęła poziom 157 tys. Tutaj widać już ogromny rozdźwięk w porównaniu z Netią, mogącą się pochwalić ponad 704 tys. klientów. Z telefonii komórkowej Diallo korzystało na koniec marca br. 30,7 tys. osób. Z kolei w ramach telewizji cyfrowej firma miała 38,3 tys. abonentów, o 2,9 tys. więcej niż na koniec grudnia 2010 roku. Arkadiusz Miszuk, prezes zarządu Telefonii Dialog, zaznacza, że 30 proc. klientów korzysta obecnie z więcej niż jednej usługi.

- Choć rynek płatnej telewizji jest w Polsce niezwykle konkurencyjny – DIALOG znalazł sobie na nim mocne miejsce konkurując nie tylko z operatorami telekomunikacyjnymi, ale przede wszystkim z satelitarnymi platformami cyfrowymi oraz sieciami kablowymi – mówi Robert Banasiak, wiceprezes zarządu Telefonii DIALOG.

Dialog realizuje, dofinansowany z funduszy Unii Europejskiej, projekt wdrożenia innowacyjnych usług w oparciu o pasywną sieć optyczną (PON) – tzw. „światłowód do domu”. W jego zasięgu ma być do końca przyszłego roku 80 tys. mieszkań we Wrocławiu, Legnicy, Lubinie, Zielonej Górze i Łodzi.

>> Czytaj więcej: Dialog: "światłowód do domu" na łódzkich osiedlach


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *