Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Deweloperzy niechętnie tworzą strony dopasowane do Google TV

05-02-2011, 12:22

Choć telewizja od wyszukiwarkowego giganta nie została zbyt ciepło przyjęta, Google nie traci wiary w swoją usługę i apeluje do programistów.

Już pod koniec ubiegłego roku informowaliśmy w Dzienniku Internautów o tym, że Google TV może się okazać produktem nieco spóźnionym i przez to znacznie mniej chętnie wykorzystywanym niż to początkowo zakładano.

>>Czytaj także: Google udostępnia Chrome 9 z WebGL (wideo)

Sonda
Połączenie internetu i telewizji to dobry pomysł?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Wydaje się, że Google podeszło do swego projektu zbyt optymistycznie. Na swoim blogu zakłada, że deweloperzy wręcz nie mogą się doczekać, by dostosowywać swoje strony do usługi: W miarę jak platforma Google TV startuje na coraz większej ilości urządzeń, deweloperzy prawdopodobnie szukają prostego sposobu na udostępnienie swoich świetnych treści użytkownikom Google TV.

Firma udostępniła już nawet przewodnik, jak należy optymalizować swoje strony pod kątem nowej platformy. Przygotowano dwa układy graficzne - jeden dopasowany do zdjęć, a drugi do multimediów. Każdy z tematów dodatkowo występuje w dwóch wersjach: z Flashem bądź z JavaScriptem.

Google TV
fot. Google - Google TV
Całość została udostępniona na licencji Apache 2, zatem zainteresowani mogą dopasowywać układy do swoich potrzeb. Na razie jednak tendencja jest zupełnie odwrotna, a potentaci telewizji internetowej raczej utrudniają zamykanie ich treści w ramach Google TV. Do tej pory taką postawą wykazały się między innymi ABC, CBS, a także Hulu.

Według źródeł LogiTech Revue Google wciąż jednak wierzy w swoją platformę, którą cały czas usprawnia. W międzyczasie próbuje też dogadać się z największymi dystrybutorami treści.

>>Czytaj także: Silnik rekomendacji Hotpot wkracza do Polski


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: The Register



Ostatnie artykuły:

fot. HONOR








fot. Freepik



fot. ING