Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Dell zaciska pasa: 2 miliardy w 3 lata

14-06-2012, 08:53

Drugi producent na świecie pod względem liczby sprzedawanych komputerów PC szuka oszczędności - poinformował Dell podczas spotkania z inwestorami. W ciągu najbliższych 3 lat firma chce zaoszczędzić nawet 2 miliardy dolarów.

Akcjonariusze ucieszyli się z zapowiedzi Della dotyczących poszukiwania oszczędności. Firma poinformowała również, że wypłaci udziałowcom dywidendę, co również spotkało się z uznaniem i wywindowało kurs amerykańskiego koncernu o 4% - zauważa Reuters (zob. Dell to cut $2 billion costs, counts on acquisitions).

Czytaj także: Tablet Della z procesorem Intel Atom

Ogólne wyniki Della pozostawiają jednak wiele do życzenia, a inwestorzy obawiają się, że rosnąca liczba urządzeń przenośnych utrudni sprzedaż komputerów PC. Przedstawiciele Della nie ukrywają, że również podzielają ten punkt widzenia, a w związku z tym w przyszłości większy nacisk ma być kładziony na rozwój usług i oprogramowania.

Według Reutersa w ciągu najbliższych czterech latach roczny wzrost rynku oprogramowania będzie wynosił ok. 10%. Mamy najnowocześniejsze oprogramowanie biznesowe i jest to obszar, gdzie możemy liczyć na szybki wzrost - powiedział Michael Dell. - Przejęliśmy kilka firm, co pozwoli na dobry start.

W ostatnich miesiącach cena akcji Della spadła jednak o kilkanaście procent w obawie przed trudną końcówką roku. Już wcześniej serwis Digitimes informował, że najwięksi dostawcy tego typu urządzeń szukają oszczędności i ograniczają zamówienia.

Wzrastać ma natomiast zainteresowanie netbookami, które są szczególnie popularne w krajach rozwijających się. Wszystko wskazuje również na to, że świetlana przyszłość rysuje się przed tabletami, w tym nowymi urządzeniami tego typu z Windowsem 8.

Czytaj także: Producenci pecetów zaniepokojeni dalszą częścią roku


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Reuters