Darmowa strzelanka od Electronic Arts

22-01-2008, 21:03

Sieciowa strzelanka zatytułowana Battlefield Heroes zaprezentowana wczoraj przez potentata branży rozrywkowej ma być udostępniana w innym niż tradycyjny modelu biznesowym. Gra będzie darmowa, ale zawierać ma reklamy.

Battlefield Heroes to luźno nawiązująca do serii gier wojennych Battlefield strzelanka utrzymana w komiksowej konwencji. Jej premierę zapowiedziano wczoraj na odbywającej się w Monachium konferencji Digital, Life, Design (DLD). Gra ma być pierwszą z serii darmowych gier EA dostępnych według modelu biznesowego "Play 4 Free" (graj za darmo).

Grę będzie można ściągnąć za darmo, nie będą też pobierane żadne opłaty za możliwość grania przez internet. Zamiast tego, gra będzie zawierała reklamy i wzbogacona będzie o system mikropłatności, dzięki którym można będzie dokonać kilka kosmetycznych zmian.

Co ciekawe, reklamy nie będą wyświetlały się w żadnym miejscu podczas rozgrywki, jedynie na ekranach powitalnych gry i na jej stronie domowej. Dzięki mikropłatnościom nie będzie można natomiast zyskać przewagi w grze. Przykładowo, będziemy mogli swojej postaci dokupić zawadiacki kapelusz, ale zakup broni dokonującej więcej szkód nie będzie już możliwy.

Pomysł na taki model biznesowy w rozrywce elektronicznej nie jest nowy. EA już jakiś czas temu uruchomiła darmową wersję gry FIFA dla graczy z Południowej Korei. Gra w nią pięć milionów osób, które generują amerykańskiemu przedsiębiorstwu przychody rzędu miliona dolarów miesięcznie.

Premiera gry zapowiedziana jest na lato tego roku. Dostępna będzie jedynie do ściągnięcia przez internet, nie będzie jej można kupić w sklepach.

Następny artykuł » zamknij

iPKO zamiast Inteligo

Źródło: EA, BBC News, NYT
Tematy pokrewne:  

tag reklama w grachtag grytag Electronic Artstag EAtag Battlefield
  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Styczeń 2020»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031