Czym jest omnichannel i jakie ma znaczenie dla projektowania sklepów internetowych?

21-09-2018, 23:07

W Polsce trend w e-commerce nazywany omnichannel nie jest jeszcze zbyt dobrze znany, ale w USA i w Zachodniej Europie z powodzeniem się go wykorzystuje. Polskie sklepy WWW też niebawem zaczną z niego korzystać, ale czym właściwie jest?

mat partnera

Omnichannel - jak to rozumieć?

Pojęcie omnichannel można tłumaczyć, jako zatarcie granicy między zakupami  w sferze online i offline. Samo słowo oznacza połączenie „wszystko” i „kierunek” lub „Kanał”. Trend ten opiera się na wykorzystywaniu różnych kanałów dotarcia do klienta i jego obsługi. Sprzedawca nawiązuje interakcję z klientem za pomocą dużej ilości zintegrowanych ze sobą kanałów. Każdy z nich powinien być równie wysokiej jakości.

Wśród dostępnych kanałów wymienia się rzecz jasna sklepy internetowe, ale i media społecznościowe, sklepy i punkty stacjonarnej obsługi, usługi domowe, usługi na urządzeniach mobilnych itp. Świadomy, nowoczesny klient ma nieograniczone możliwości w robieniu zakupów i sklepy internetowe oraz sami sprzedawcy muszą się do tego dostosować. Ich właściwa reakcja może w dłuższej perspektywie czasu zadecydować o ich „być albo nie być” na rynku.

Jak stosować omnichannel w praktyce?

Na stronie https://coolbrand.pl/uslugi/sklepy-internetowe/ znajdziemy spójny opis wykorzystania trendu omnichannel przy projektowaniu i realizacjach sklepów WWW. Eksperci uświadamiają nam, że współcześni klienci oczekują stałej i spójnej interakcji z marką, bez względu na miejsce kontaktu klienta ze sprzedającym. Dlatego przedsiębiorstwa handlowe muszą zadbać o synergię technologiczną oraz biznesową pomiędzy wieloma kanałami sprzedaży. Rozwiązania e-commerce powinny odpowiadać na aktualne potrzeby rynku i wspierać rozwój strategii omnichannel.

W sklepach internetowych dobrze by było, aby użytkownik mógł nie tylko zapoznać się ze specyfikacją produktu i zobaczyć jego zdjęcia, ale również uzyskać informację o tym, gdzie dany przedmiot może zobaczyć „ na żywo”.

Internet stwarza wiele okazji na nawiązywanie interakcji z klientami. W sklepie WWW może znaleźć się sekcja rekomendacji produktów przez ekspertów i samych użytkowników. Takie opinie często mogą spowodować, że ostatecznie klient zdecyduje się na zakup. Z kolei media społecznościowe można wykorzystywać do prowadzenia szeroko zakrojonych akcji marketingowych, konkursów i udostępniania rabatów na określone produkty.

Dokąd zmierzamy?

Powstanie i rozwój trendu omnichannel pokazuje, że współcześni konsumenci chcą czegoś więcej niż prostych zakupów, po najniższej cenie - w sklepie stacjonarnym lub internetowym. Można przypuszczać, że w przyszłości sklepy stacjonarne zmienią się w magazyny, w których będzie można dokonać zakupu, ale częściej będą one służyły wyłącznie prezentacji asortymentu, który klient i tak kupi w sieci.


Źródło: Komunikat firmy. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami w DI: kf@di24.pl

***

Komunikaty Firm to gwarantowane publikacje informacji prasowych i artykułów Twojej firmy lub Klientów Twojej agencji w Dzienniku Internautów, zawierające aktywny link, grafikę oraz możliwość wstawienia treści multimedialnych (YouTube, Vimeo).

Artykuły pozostają w serwisie co najmniej przez 12 miesięcy. Redakcja nie ingeruje w treść komunikatów firm.

Artykuły oferowane są pojedyńczo, w pakietach lub abonamencie (najtańsza opcja). Zainteresowanych zapraszamy do kontaktu: reklamawdi@webtango.pl.


Tematy pokrewne:  

tag omnichanneltag komunikat firmytag e-commerce
To warto przeczytać

fot. e-file



fot. Media 3.0



fot. PR-imo



fot. Chce.to







RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Grudzień 2018»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31 
Serwisy specjalne:
Jak czytać DI?
Newsletter

Podaj teraz tylko e-mail!



RSS
Copyright © 1998-2018 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.