Czy zmiany API na Instagramie zabijają startupy?

07-05-2018, 19:46

Jeszcze kilka lat temu Facebook zachęcał deweloperów do tworzenia aplikacji z wykorzystaniem jego API, aby następnie zacząć natarczywie je zmieniać, powodując tym samym błędy w działaniu tych aplikacji, a nawet całkowicie blokując ich funkcjonalności. Z podobną sytuacją spotykamy się dzisiaj, stojąc nad mogiłą polskiego startupu z Krakowa, którego zniszczyły zmiany na Instagramie.

Narzędzie Hashlovers zostało powołane do życia w 2014 roku. Dawało nowe możliwości marketerom prowadzącym komunikację marek na Instagramie, mogli bowiem dzięki niemu korzystać z geolokalizacji, automatyzacji i alertów dotyczących konkretnych hasztagów. Aplikacja pozwalała również prowadzić streamy z postami dotyczącymi danej tematyki. Dla laika to może niewiele znaczący potencjał, lecz w rękach specjalistów narzędzie stanowiło szwajcarski scyzoryk instagramowego marketingu. W ciągu czterech lat korzystały z niego znane marki marki. Ponadto Akademia Sztuk Interaktywnych i Wizualnych nagrodziła zespół agencji Abanana, odpowiedzialny za produkt, przyznając jej pierwszą nagrodę konkursu Davey Awards w kategorii „Najlepsza akcja wykorzystująca social media i geolokalizację”. Z dniem 1 maja 2018 roku narzędzie przestało funkcjonować, a ślad po nim zostanie najbardziej w pamięci jego pomysłodawcy – Łukasza Wołka.

Już dwa lata temu zmiany w API Instagrama odczytywano jako niepokojący sygnał dla jego przyszłości, dlatego nie inwestowano w rozbudowę projektu, który i tak przynosił dochody. Przypadek Hashlovers nie jest odosobniony. Wraz z nim z rynku zniknęły takie narzędzia jak Websta, Mass Planner, Influx Social, Fan Harvest, Instagress. Można to uznać za przestrogę przed tym, jak bardzo niebezpieczne jest uzależnianie działania swojego produktu lub usługi od innej firmy.

Źródło: eura7 & Abanana


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
  
znajdź w serwisie



RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Grudzień 2018»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31 

Reklama:

pożyczki

Jak czytać DI?
Newsletter

Podaj teraz tylko e-mail!



RSS
Copyright © 1998-2018 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.