Czy smartfony przyczyniają się do popularyzacji e-bankowości?

01-06-2018, 22:56

W Polsce już ponad 64% osób posiada smartfona. Wzrasta również liczba użytkowników bankowości mobilnej - co trzeci respondent ostatniego badania loguje się do banku za pomocą smartfona lub tabletu. Instytucje finansowe, dostrzegając obecne potrzeby klientów, rozwijają więc aplikacje oraz strony mobilne.

Obecnie już ponad połowa ludzi na świecie używa smartfonów. Przewiduje się, że do 2021 roku ich ilość na całym globie wzrośnie do 70% (dane Ipsos „Device Agnostic: Why You Need to Transform Now”).

W Polsce już ponad 64% osób posiada smartfona. Wśród osób regularnie korzystających z internetu odsetek ten wzrasta do 83% (raport „POLSKA.JEST.MOBI 2018”). To wzrost o pół godziny w stosunku do ubiegłego roku. Co trzecia osoba korzysta z bankowości mobilnej i czyta artykuły, a co czwarty internauta za pomocą smartfona wysyła maile.

Jedna trzecia klientów największych banków przestała się do nich logować z poziomu komputerów. Eksperci szacują, że za już w perspektywie najbliższych 5 lat smartfony zastąpią wielu osobom komputer. Sprzęt mobilny przejmuje coraz więcej funkcji PC, a wraz z rozwojem urządzeń będzie rosnąć również ich funkcjonalność.

Bankowość pod znakiem mobile

Przeniesienie usług do kanału mobilnego jest jednym z wiodących trendów w sektorze usług finansowych. Obserwując rosnącą liczbę użytkowników i rozwój technologii mobilnych, wysoce prawdopodobne jest to, że już za parę lat bankowość mobilna może stać się głównym kanałem klienta w relacji z bankiem. Dodatkowo, banki i instytucje pozabankowe coraz częściej umożliwiają klientom proste analizy budżetu na podstawie wpływów i wydatków. W przyszłości udostępnienie kompleksowych analiz i doradztwa finansowego online może stać się ważną kartą przetargową w rywalizacji pomiędzy bankami o klienta. Oprócz narzędzi doradczych firmy z sektora fintech pracują nad algorytmami, które będą udzielać pożyczek na podstawie zapytań wpisywanych w wyszukiwarce internetowej. Wyszukiwarka automatycznie wyśle zapytanie do instytucji finansowej, w której mamy rachunek, a następnie po pozytywnej weryfikacji transakcja zostanie sfinalizowana za pomocą podpisu elektronicznego. Tym samym proces pożyczania stanie się jeszcze łatwiejszy i szybszy oraz dostosowany do aktualnych potrzeb finansowych klienta.

Obecnie najważniejszym kierunkiem, w którym rozwija się branża usług finansowych jest digitalizacja. Dzięki firmom z sektora fintech coraz szybciej przebiega proces migracji klientów do kanałów mobilnych. Według raportu Mobee Dick Polska już w tym roku wejdzie do grupy krajów zaliczanych do „multi device mobile centric”, co oznacza, że udział czasu spędzanego na smatfonach i tabletach przekroczy próg 50%, przewyższając tym samym udział czasu spędzanego na komputerach. Równocześnie wraz z postępującym rozwojem m-commerce coraz więcej wniosków o pożyczkę dokonywanych jest mobilnie - za pomocą smartfonów lub tabletów, jak informuje Michał Papliński, Country Manager w TWINO.

Rozwiązania mobilne przyszłości

Polskie społeczeństwo z łatwością przyswaja innowacje w dziedzinie nowych technologii. Trzy razy częściej niż inni Europejczycy korzystamy z płatności zbliżeniowych, co sprawia, że jesteśmy w światowej czołówce, jeśli chodzi o wykorzystanie najbardziej nowoczesnych technologii w bankach. Nic dziwnego, że fintechy wychodząc naprzeciw oczekiwaniom stale poszukują nowych rozwiązań usprawniających proces płatności bezgotówkowych. Już teraz firmy z sektora nowoczesnych usług finansowych pracują nad technologią pozwalająca zastąpić terminal płatniczy przez smartfon. Dzięki specjalnej aplikacji smartfony będą mogły przyjmować wszystkie płatności zbliżeniowe- zarówno te wykonane za pomocą telefonu, jak i plastikowej karty. Zmianie ulegnie również sposób logowania się do usług finansowych – klient uzyska dostęp do konta za pomocą funkcji rozpoznawania twarzy lub tęczówki.

Źródło: TWINO


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
To warto przeczytać











fot. Etereuti



Komentarze
comments powered by Disqus
  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
Jak czytać DI?
Newsletter

Podaj teraz tylko e-mail!



RSS
Copyright © 1998-2018 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.