Czy chatboty wyprą aplikacje?

23-04-2018, 20:17

Na urządzeniu mobilnym przeciętnego użytkownika zainstalowanych jest wiele nieużywanych aplikacji. Natłok sprawia, że coraz częściej ludzie decydują się na usunięcie ich z urządzeń. Popularność natomiast zyskują chatboty, które stają się istotnym kanałem komunikacji marki z konsumentem.

Boty na stronach ładują się niemal w tym samym momencie, w którym następuje reakcja użytkownika, czyli szybciej niż w przypadku aplikacji. Są przy tym pomostem dla bezpośredniego kontaktu marketera z konsumentem.

Szybkość reakcji, spersonalizowanie do potrzeb, zwiększenie sprzedaży czy integracja bota z Messengerem sprawiają, że marki decydują się na ich wykorzystanie, a konsumenci zaczynają korzystać z nich częściej niż z aplikacji mobilnych.

Chatboty stają się też znaczącym kanałem komunikacji B2B i B2C. Dzięki nim, to co zawarte jest w licznych aplikacjach mobilnych, zostaje „zebrane” do jednego miejsca, w którym konsument uzyskuje dostęp do potrzebnych informacji.

Autor: Andrzej Goleta, Adexon


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
  
znajdź w serwisie



RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy