Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Konsumenci nie zawiedli i także w Cyber Poniedziałek tłumnie ruszyli na wirtualne zakupy. Wyniki okazały się znacznie lepsze niż rok wcześniej oraz w porównaniu z Czarnym Piątkiem. Prognozy na cały sezon świąteczny pozostają jednak niezmienione.

Już Czarny Piątek przyniósł bardzo dobre wyniki sprzedażowe, znacząco lepsze niż wcześniej spodziewane. Według IBM Benchmark wydatki w amerykańskich sklepach online wzrosły o 24,3 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Powszechnie oczekiwano, że w Cyber Poniedziałek wydatki zdecydowanie przekroczą miliard dolarów, podobnie jak miało to miejsce w roku ubiegłym.

Czytaj więcej: Czarny Piątek lepszy od oczekiwań...

1,25 mld dolarów wydano w symbolicznym pierwszym dniu zakupów świątecznych w internecie. Oznacza to wzrost o 22 proc. względem tego samego dnia w roku 2010 oraz o 33 proc. w porównaniu z poprzednim Cyber Poniedziałkiem. Z kolei w porównaniu z Czarnym Piątkiem mamy do czynienia ze wzrostem o ponad 29 proc.

IBM zauważa, że średnia ilość przedmiotów w zamówieniu wyniosła 7,31 (+13,0 proc.), a ich wartość 198,26 USD, co oznacza wzrost o 2,6 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym i o 4,3 proc. w porównaniu z Czarnym Piątkiem.

Wzrosło znaczenie urządzeń przenośnych. W tym roku liczba internautów, którzy z nich skorzystali, wyniosła 10,8 proc. wobec 3,9 proc. w roku ubiegłym. Znacząco wzrosła także wartość zrealizowanych w ten sposób zakupów - z 2,3 do 6,6 proc. Rośnie także znaczenie serwisów społecznościowych - liczba dyskusji na temat zakupów wzrosła o 115 proc.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: IBM