Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Cyber-edukacja sposobem na redukcję wycieków danych

22-03-2019, 22:02

Głośne doniesienia medialne o kolejnych atakach i wyciekach danych powodują, że firmy sięgają po coraz to skuteczniejsze sposoby na ich ochronę. Uzbrajają się po zęby w najnowsze technologie. W branży IT jednak powszechnie wiadomo, że najsłabszym ogniwem w systemie bezpieczeństwa jest człowiek, który odpowiada za prawie połowę wycieków danych z firmy.

Według badań Small Business Trends niedbałość lub lekkomyślność pracowników odpowiadały w zeszłym roku za 48% przypadków wycieków danych z przedsiębiorstw plasując się na niefortunnym pierwszym miejscu wśród ich przyczyn. Za nimi znalazły się takie powody jak: pomyłki osób trzecich, ataki hakerskie czy błędy systemu.

Z badania przeprowadzonego przez Xopero Software w styczniu 2019 r. wśród polskich przedsiębiorców wynika, że ponad 40% z nich doznało narażenia danych ze strony pracowników. Nic dziwnego, że 80,6% firm zamierza przeprowadzić szkolenia z zakresu cyberbezpieczeństwa w tym roku, a prawie połowa z nich zwiększy przeznaczone na to środki.

W kwestii cyber-edukacji rozmiar przedsiębiorstwa nie ma znaczenia - eksperci zwracają uwagę, że zarówno małe firmy, jak i duże korporacje muszą zwiększyć poziom wiedzy swoich pracowników. Wciąż jest to najsłabiej dofinansowany obszar bezpieczeństwa IT, a jednocześnie najbardziej mu zagrażający.

W przypadku korporacji wyciek danych spowodowany błędem pracownika z pewnością wywoła większe szkody - zarówno ze względu na ilość przetwarzanych danych jak i medialny charakter takiego zdarzenia.

O tym, jak zwiększać poziom wiedzy z zakresu bezpieczeństwa IT w firmach mówi mini raport “Cyber-edukacja pracowników” z komentarzami i rekomendacjami ekspertów. Raport dostępny jest do pobrania tutaj.

Źródło: Xopero Software


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *