Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Kilka dni temu miała miejsce awaria serwera pop3 (poczty przychodzącej) w usłudze poczty elektronicznej oferowanej przez portal Onet.pl. Awaria nie trwała długo, ale doprowadziła do tego, że wiele e-maili trafiło nie do tych adresatów, do których powinny.

Internauci na grupach dyskusyjnych i forach skarżą się, że otrzymali pocztę, która nie była do nich skierowana. Awaria dotknęła zarówno użytkowników kont darmowych jak i płatnych, czytamy m.in. na stronie grupy dyskusyjnej pl.comp.www:

Przedwczoraj dostałem na swoje konto na @poczta.onet.pl kilkadziesiąt maili wysłanych przez różnych nadawców nie do mnie, tylko do całkiem kogoś innego, na całkiem inny adres na @poczta.onet.pl. Nie był to spam, normalne maile.

Ja dostałem 219 takich mejli przedwczoraj. Adresowanych głównie do "Sukien ślubnych", ze zdjęciami i całą korespondencją. Co ciekawe, ja mam od lat wykupione konto na Onecie, a nie żadna darmocha, i własnie na to konto komercyjne trafiła mi się ta, kilkanaście minut (mnóstwo załączników i spraw absolutnie prywatnych) ciągnąca się, przesyłka. Używam również (choćby do logowania na newsy) konta darmowego z Onetu. To pozostało czyste jak łza. :-)

1400 maili do jakiejs kobiety, przyszlo nie do tego odbiorcy co trzeba. Po skontaktowaniu sie z ta kobieta, okazalo sie, ze ona dostala rowniez kilkaset maili. ich cecha wspolna byl identyczny fragment adresu, przed @.

Powyższe przypadki to efekt awarii, która miała miejsce w dniu 26.06.2008 - wyjaśniają przedstawiciele portalu Onet.pl. Awaria dotyczyła serwera pop3 (poczty przychodzącej) i mogła powodować usterki w odbieraniu maili.

Skutki awarii mogły dotknąć części tych użytkowników, którzy logowali się do systemu pocztowego za pośrednictwem programu pocztowego (nie przez www), pomiędzy godziną 18:03 a godziną 18:26 - informuje Marcin Grządka z Onet.pl. Przedstawiciel portalu zapewnił, że służby techniczne zadbały o usunięcie przyczyn awarii i przywrócenie pełnej funkcjonalności poczty oraz przeprosił poszkodowanych w imieniu swojej firmy:

Wyrażamy głębokie ubolewanie z powodu zaistniałej sytuacji i zapewniamy, że dokładamy wszelkich starań by w przyszłości uniknąć jakichkolwiek awarii technicznych, które mogłyby wpływać na sprawne funkcjonowanie systemu pocztowego.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Democamp w Szczyrku - relacja

Źródło: Onet, Usenet