Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Coraz silniejsza pozycja Androida na rynku

27-04-2011, 12:26

Zielony Robot nie pozostawia zbyt wiele pola do popisu dla konkurentów. Nawet iPhone traci z każdym miesiącem udziały w rynku smartfonów.

Ostatnio na Androida postawiła nawet amerykańska armia, choć mobilny system Google'a cieszy się równie dużym uznaniem także wśród cywilów.

>>Czytaj także: Pecety upodabniają się do tabletów

Sonda
Korzystałeś kiedyś z Androida?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Najnowsze badania Nielsena nie pozostawiają wątpliwości, że przed Androidem rysuje się świetlana przyszłość. Zaledwie kilka tygodni temu system stał się numerem jeden na amerykańskim rynku smrtfonów, a ostatnio Gartner identyczne prognozy przedstawił dla skali globalnej.

Nielsen wskazuje, że połowa ze wszystkich smartfonów sprzedanych w ostatnim półroczu na rynku w Stanach Zjednoczonych wykorzystywała Androida. Jednocześnie iPhone'a wybierało tylko 25 proc. klientów, a BlackBerry zaledwie 15 proc.

Jeszcze lepiej wyglądać ma przyszłość systemu Google'a, gdyż wielu użytkowników wskazuje go jako platformę, z której chcą korzystać w następnej kolejności. Warto zauważyć, że jeszcze w ubiegłym roku najczęściej wskazywanym systemem mobilnym, do jakiego Amerykanie planują migrację, był iOS. Obecnie produkt Apple'a przegrywa w tym rankingu o jeden punkt procentowy z Androidem.

Nieco więcej użytkowników planuje migrację na Androida
fot. Nielsen - Nieco więcej użytkowników planuje migrację na Androida
Warto przypomnieć, że Android krytykowany jest jednak za dużą fragmentację oraz znacznie bardziej liberalne podejście do sklepu z aplikacjami. Choć Google chwaliło się ostatnio ponad 3 miliardami narzędzi zainstalowanych w telefonach, nierzadko trafić można na wadliwe oprogramowanie.

>>Czytaj także: Urządzenie, które wyciągnie z telefonu wszystko


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Nielsen



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR