Co powstrzymuje firmy przed Web 2.0?

23-04-2010, 12:09

Brak odpowiednich osób, procedur i decyzji to największe przeszkody firm przy wprowadzaniu rozwiązań społecznościowych - wynika z ankiety przeprowadzonej przez Cisco. Obecnie 14% firm korzysta z takich rozwiązań w celu komunikacji biznesowej.

Firma Cisco przedstawiła wyniki ankiety przeprowadzonej na niereprezentatywnej grupie ponad sześciuset trzydziestu przedstawicieli działów IT z największych polskich spółek podczas konferencji Cisco FORUM 2010 roku.

Firmy dostrzegają potencjał serwisów społecznościowych. Przede wszystkim małe i średnie przedsiębiorstwa widzą w nich szansę na wyróżnienie się wśród konkurencji i poprawę kontaktów z klientami i partnerami.

14% ankietowanych korzysta lub też planuje wykorzystać serwisy społecznościowe na potrzeby komunikacji biznesowej w swoich firmach. Raport wskazuje, że największy odsetek firm (aż 23% badanych), które planują uruchomić albo już uruchomiły serwisy społecznościowe na potrzeby komunikacji biznesowej, mieści się wśród średniej wielkości firm zatrudniających od 250 do 499 osób.

>>> Czytaj: Cybersquatting 2.0, czyli walka o profil w społeczności

Jeśli chodzi o obecność w internecie, firmy przede wszystkim koncentrują się na posiadaniu własnej strony WWW (prawie 61% odpowiedzi). Część przedsiębiorstw posiada interaktywną stronę informacyjną, za pośrednictwem której klienci mogą się rejestrować, dokonywać zamówień i sprawdzać status dostaw (22%). Najmniej, 3% ankietowanych przedstawicieli firm, korzysta z serwisu Twitter, aby przekazywać klientom najważniejsze informacje biznesowe.

Ciekawą rzeczą w badaniu było wskazanie barier, jakie istnieją przy wprowadzaniu rozwiązań społecznościowych. Wyniki są następujące:

  • 19% respondentów uważa, że podstawową przeszkodą we wdrożeniu serwisów społecznościowych jest brak osób, które mogłyby się zająć tematem,
  • 26% wskazuje na brak procedur określających obecność firmy w serwisach społecznościowych,
  • dla 23% największą przeszkodą są braki organizacyjne, brak decyzji dotyczącej odpowiedzialności konkretnej komórki organizacyjnej za wdrażanie serwisów społecznościowych,
  • aż 32% uważa, że największą barierą we wdrażaniu serwisów społecznościowych jest kierownictwo firmy, które jest mało przekonane, że obecność w serwisach społecznościowych przyczyni się do rozwoju firmy i zwiększenia jej przychodów.

Jednocześnie niemal wszyscy ankietowani (ponad 95%) korzystają z internetu codziennie. Jedynie 5% respondentów podczas czasu wolnego korzysta z serwisów społecznościowych, takich jak Facebook czy też Goldenline. Nieco ponad 3% ankietowanych tworzy treść internetową poprzez prowadzenie własnej strony, pisanie bloga czy też aktywne uczestnictwo w forach dyskusyjnych.

Niemal dwie trzecie internautów zarejestrowało się w jakimś portalu społecznościowym (np. Nasza Klasa, Facebook, MySpace, GoldenLine). Liczba polskich użytkowników takich portali, jak Nasza Klasa, Facebook lub GoldenLine, liczona jest już w milionach.

>>> Czytaj: Co piąty dolar na reklamę w serwisach społecznościowych


Źródło: Cisco
  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Kwiecień 2020»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930