Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Jak dużo treści wideo oglądają w sieci polscy internauci? Według szacunków Polak średnio ogląda ich około godziny dziennie. Wzrost konsumpcji tego typu treści rośnie z roku na rok o około 20%. Bez wątpienia drzemie w tym duży potencjał reklamowy.

W Internecie roi się od różnego rodzaju treści wideo. Dzisiaj też każdy może być ich twórcą. Okazuje się, że pomysł i kreatywne podejście są często o wiele cenniejsze od profesjonalnego sprzętu i kwalifikacji zawodowych. Wystarczy smartfon ze średniej półki, aby zostać twórcą treści i zdobywać publiczność. Zjawisko wykorzystują oczywiście platformy reklamowe i chętnie tworzą filmy i animacje lub też współpracują z popularnymi twórcami treści w sieci. Wbrew pozorom filmy reklamowe nie muszą być wyświetlane odpłatnie w kanałach stricte reklamowych. Prowadzenie firmowego vloga, zamieszczanie filmów recenzji klientów, filmików produktowych z instrukcją użycia, montażu itp. są świetną formą reklamy internetowej i posiadają wartość praktyczną. Popularność i powszechność serwisów społecznościowych tylko potęguje potencjał tego rodzaju reklamy.

Muzyka w filmach i animacjach

Film czy animacja reklamowa to nie tylko obraz, ale również muzyka. Twórcy takich materiałów bardzo chętnie dodają tła muzyczne, aby wzbogacić obraz ruchomy o warstwę dźwiękową. Fachowo dobrana muzyka do filmu nadaje ton produkcji. Film ma mieć charakter optymistyczny i pozytywny, profesjonalny i stonowany, a może romantyczny i melancholijny? Podkłady muzyczne potrafią jak nic inne nadać ton filmom lub spotom reklamowym. – Muzyka w filmie czy animacji jest jednym z filarów dobrej ich konstrukcji, w skład której wchodzi przekaz (treść), obraz i dźwięk – mówi właściciel Front Music, banku muzyki produkcyjnej, w którego ofercie jest muzyka do filmów, animacji i spotów reklamowych. Muzyka to istotny element, który może w magiczny niemal sposób sprawić, że spot czy animacja zwraca swoją uwagę i przemawia do duszy widza. Może przywoływać pozytywne wspomnienia lub kojarzyć się z zaufaniem czy fachowością.

Dwadzieścia lat temu stworzenie filmu czy animacji wymagało posiadania drogiego sprzętu, oprogramowania i sporych umiejętności. Dzisiaj twórcą może być każdy. Ogólnodostępne darmowe narzędzia dają spore możliwości. A nawet amatorskie filmy reklamowe mogą być skuteczne. Profesjonalne filmy do tanich form promocji nie należą, jednak filmy aby spełniały swoją funkcję promocyjną nie muszą być profesjonalne. W wielu przypadkach paradoksalnie to właśnie amatorski wideo marketing może przynosić zaskakujące efekty (np. marketing wirusowy), a słowami kluczami są: spontaniczność i wiarygodność.

Oczywiście nie każdy produkt będzie wpisywał się w spontaniczny charakter, ale z pewnością kreatywność tutaj ma szerokie pole do popisu. Tania reklama może pozornie kojarzyć się z niską jakością, jednak pamiętajmy, że oryginalność i twórcze podejście to dźwignia reklamy.

Źródło: Front Music


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca

              *              





Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E




fot. DALL-E



fot. Freepik



Tematy pokrewne:  

tag nolstag muzykatag filmytag animacje