Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Co lepsze dla firmy: usługi informatyczne czy informatyk na etacie?

19-02-2020, 12:22

Współczesne standardy prowadzenia firmy uwzględniają profesjonalne usługi informatyczne. Od najprostszych urządzeń multimedialnych, po zaawansowane systemy zarządzania informacjami w ramach firmy – wszędzie tam, na bieżąco potrzebne jest wsparcie specjalistów. W rękach przedsiębiorstwa pozostaje więc wybór: czy lepiej postawić na informatyka zatrudnionego na stałe, czy może skorzystać z opcji outsourcingu? Czy usługi informatyczne prowadzone przez zewnętrzną firmę są zawsze lepszym rozwiązaniem?

Usługi informatyczne – jakie są ich zalety?

Outsourcing daje zdecydowanie większą swobodę kontrolowania kosztów obsługi informatycznej. W wielu przypadkach, stała obecność informatyka w firmie nie jest konieczna. Usługi informatyczne realizowane są tylko w przypadkach awarii lub chęci optymalizacji jakiegoś aspektu działalności firmy. Wiele usług informatycznych prowadzonych jest na zasadzie abonamentu – firmę na stałe wspiera szereg specjalistów z różnych dziedzin informatyki, dzięki czemu obsługa jest zawsze zróżnicowana i firma ma dostęp do specjalistów z różnorodnym doświadczeniem. Dzięki temu reakcja na występujące chwilowo problemy może być sprawniejsza i skuteczniejsza, niż w przypadku pojedynczej osoby, zatrudnionej na stanowisku informatyka w firmie.

usługi informatyczne

Usługi informatyczne prowadzone przez firmę zewnętrzną dają nam także dużą pewność, że w razie krytycznych awarii, zawsze w naszym zasięgu jest ekspert, który zapewnia wsparcie techniczne. Informatyk na etacie może zwyczajnie zachorować lub być na urlopie, a wówczas i tak firma będzie zmuszona zlecić usługi informatyczne zewnętrznie.

Usługi informatyczne w zakresie systemów ERP

Do jednych z najczęściej wykorzystywanych usług informatycznych należą te, dotyczące wdrażania i obsługi systemów ERP. To świetny przykład, pokazujący przewagę firm outsourcingowych nad informatykami, zatrudnianymi na etat. Specjalizowanie się w systemach ERP dotyczy informatyków, którzy mają doświadczenie szczególnie w tym zakresie. Zatrudnianie pracownika wyłącznie do doraźnej obsługi systemu wydaje się posunięciem mało ekonomicznym. Usługi informatyczne prowadzone przez firmę z bogatym portfolio zapewni nam jakość usług, o którą czasem ciężko wśród dostępnych na „firmową kieszeń” specjalistów na rynku pracy…

Kiedy warto postawić na własnego informatyka zamiast usług informatycznych?

Oczywiście outsourcing nie zawsze jest jedynym wyjściem. Jeśli ilość zleceń i ich częstotliwość jest duża oraz pole do optymalizacji jest również bardzo szerokie, warto pomyśleć o zatrudnieniu własnego informatyka. Jakie są tego zalety? Profesjonalista w zespole może zapewnić nam stałe usługi informatyczne w każdym aspekcie funkcjonowania firmy – on sam wyszuka problemy, punkty zapalne, wąskie gardła, albo szanse na udoskonalenie, a następnie będzie wdrażał odpowiednie działania. Firma outsourcingowa wykonuje zaś konkretne zlecenie – to my musimy zlokalizować problem, a następnie zlecić jego naprawę. To działanie w wąskim zakresie, skuteczne, ale niekoniecznie progresywne.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca

              *              





Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E




fot. DALL-E



fot. Freepik