Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Było to ponad 181 mln osób. W czołówce znalazły się gazety brytyjskie i tureckie, w pierwszej dziesiątce nie ma za to prasy francuskiej.

W listopadzie zeszłego roku w Europie zanotowano 379,4 mln unikalnych internautów - podaje firma comScore. Każdy z nich spędził średnio w sieci 27,8 godzin. Dane te dotyczą 49 krajów zaliczanych do Europy. Firma podaje także, że 47,8 proc. osób odwiedziło w tamtym miesiącu serwisy gazet. Odpowiada to liczbie ponad 181 mln osób. Wydaje się, że jest to ogromny potencjał dla ich wydawców, jeśli zdecydowaliby się oni zbiorczo wprowadzić opłaty za dostęp do informacji.

Czytaj także: Wszystkie gazety wydawnictwa Time na tablecie

W ciągu roku liczba unikalnych użytkowników, jacy odwiedzili strony europejskiej prasy wzrosła o 9 proc. Najczęściej odwiedzanym serwisem był ten należący do brytyjskiej gazety The Daily Mail - 20,07 mln użytkowników. Na drugim miejscu uplasowała się inna brytyjska gazeta - The Guardian (15,71 mln użytkowników). Podium zamyka turecka Hürriyet - 10,43 mln użytkowników.

Niemiecki Bild - największa gazeta Europy - zajmuje dopiero miejsce czwarte. W listopadzie miała ona 9,66 mln użytkowników. W pierwszej dziesiątce nie znalazły się żadne gazety francuskie, są za to dwie hiszpańskie (El Pais oraz El Mundo) i dwie rosyjskie (Komsomolskaya Pravda oraz RIA Novosti).

comScore zbadał również, skąd są przejścia na strony gazet. Szczegółowe dane dostępne są dla pięciu największych w sieci. I okazuje się, że 12 proc. ruchu kierowane jest ze stron Google'a, przy czym dla brytyjskich gazet jest to ponad 23 proc. Co 10. wejście jest z kolei z Facebooka. W ciągu roku nastąpił bardzo duży wzrost - od 3,5 pkt proc. w przypadku Hürriyet (do 10,0 proc.) do 9,0 pkt proc. w przypadku innej tureckiej gazety - Milliyet (do 18,9 proc.).

Wskazuje to, że serwis społecznościowy jest coraz skuteczniejszym narzędziem promocji. Wiele gazet ma własne profile na Facebooku i aktywnie tam działa. Na pewno sprzyja to budowaniu relacji z czytelnikami, którzy oczekują, że przekaz w sieci nie będzie działał tylko w jedną stronę.

Czytaj także: Pierwszy polski miesięcznik dostępny poprzez Kiosk Apple

Firma opublikowała także ogólne dane dotyczące europejskiego internetu w końcówce zeszłego roku. W czasie 27,8 godzin, jakie statystycznie każdy Europejczyk spędził w sieci, odwiedził on 2.982 strony. Na świecie jest to średnio 24,4 godzin oraz 2.353 strony. Na pierwszym miejscu zestawienia jest Rosja - doliczono się 52,49 mln internautów, którzy w sieci spędzili średnio 24,5 godziny oraz odwiedzili 2.730 stron.

Na drugim miejscu znalazły się Niemcy. Tamtejsi internauci w liczbie 50,86 mln spędzili w sieci średnio 25,8 godzin, podczas których odwiedzili 2.977 stron. Podium zamyka Francja z liczbą 42,94 mln użytkowników internetu. Polska uplasowała się na miejscu ósmym. comScore twierdzi, że w listopadzie mieliśmy 18,19 mln internautów. Każdy z nich spędził w internecie średnio 27,4 godzin i odwiedził 3.208 stron.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: comScore