Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

CloudFlare – witryna internetowa na „dopalaczach”

29-07-2015, 23:53

Każdemu użytkownikowi internetu zależy na tym, by witryny w sieci działały jak najszybciej. Dotyczy to zarówno dostawców treści, jak i ich odbiorców. Szybkość, z jaką informacja dociera do odbiorcy i pojawia się u niego na ekranie, jest sprawą kluczową, ponieważ powoli wczytujące się strony tylko zniechęcają do dalszego z nich korzystania. Prędkość, z jaką dostarczane są treści internetowe, można znacząco zwiększyć przez powierzenie przesyłania niektórych jej elementów wyspecjalizowanym serwisom CDN (content delivery network) takim jak np. CloudFlare.

Co daje użycie usług CDN?

Korzystanie z takich usług umożliwia umieszczenie plików statycznych witryn internetowych w zewnętrznych centrach danych, które rozmieszczone są na całym świecie. CloudFlare dysponuje w tym momencie 40 centrami danych, z czego 13 znajduje się w Europie. Status dostępności centrów można sprawdzić na stronie internetowej usługi. Dzięki temu do przeglądarki internetowej część treści dostarczana jest nie z oryginalnego serwera WWW, lecz z najbliższego centrum CloudFlare, co umożliwia znaczne przyspieszenie ładowania informacji. Np. klient z okolic Warszawy zostanie połączony z centrum danych w Warszawie, zaś ten z Rzymu - z centrum w Mediolanie. Ponadto rozproszenie danych w formie wielu kopii zapewnia większe ich bezpieczeństwo w razie awarii któregoś z centrów. W CloudFlare umieścimy jedynie wybrane typy plików, takie jak np. pliki graficzne w formatach jpg, bmp, gif, ico, svg, skrypty js, pliki stylów CSS, dokumenty Worda, Excela lub PowerPointa lub pliki jar. Można też dodać własne wpisy, dzięki czemu możliwe będzie użycie we własnej domenie usług np. za pośrednictwem komunikatorów internetowych. Ponadto CloudFlare, dzięki wykorzystaniu reCaptcha, blokuje niechciany spam na naszej witrynie. Nie jest to może najwygodniejsze w obsłudze dla użytkownika, ale pozwala na utrudnienie działania robotom spamowym. CloudFlare ukrywa wszelkie adresy poczty elektronicznej obecne na naszej witrynie przed robotami spamowymi oraz daje ochronę przed atakami typu DDos, wgląd do statystyk ruchu i ewentualnych ataków na naszą stronę internetową.

reklama chmura

Szybkość to podstawa

Dostarczanie części informacji za pośrednictwem CloudFlare potrafi przyspieszyć wczytywanie strony nawet kilkukrotnie, zwłaszcza dzięki przesyłaniu takich elementów, jak pliki graficzne, pliki arkuszy stylów czy biblioteki stosowane w JavaScripcie (np. jQuery). Dostarczanie treści jest szybkie, ponieważ CloudFlare opiera się na szybkim i lekkim serwerze nginx, który świetnie nadaje się do serwowania treści statycznych. Pliki wysyłane do przeglądarki są dodatkowo kompresowane oraz tak opatrzone nagłówkami (expires), aby były one jak najdłużej przechowywane w cache'u i na dysku. Dzięki temu pliki te nie muszą być ponownie pobierane w czasie kolejnego łączenia się z witryną. Istnieje również możliwość minimalizowania rozmiarów i łączenie plików CSS/js, co pozwala dodatkowo zmniejszyć ilość zapytań wysyłanych do serwera. Kolejna korzyść to oszczędność transferu na serwerze naszego dostawcy, ponieważ ruch sieciowy jest rozłożony pomiędzy różne serwery. Natomiast w razie awarii naszego serwera, CloudFlare będzie wyświetlało treści umieszczone w pamięci, dzięki czemu uniknie się wyświetlania komunikatu o błędzie.

Jak korzystać z CloudFlare?

Podstawowe opcje usługi udostępniane są za darmo, zwłaszcza jeśli dostawca hostingu, z którego korzystamy, oferuje taką możliwość. Np. dostawca hostingu www.internetum.com umożliwia dostęp do CloudFlare przez cPanel, w którym znajdujemy odpowiednią opcję. Sama rejestracja w serwisie i dodanie pierwszej domeny są bardzo łatwe. Wymagają tylko podania adresu poczty elektronicznej użytkownika i określenie domeny, która zostanie zintegrowana z CloudFlare. Po pomyślnej integracji użytkownik otrzymuje potwierdzenie oraz link, za pomocą którego otrzymuje możliwość ustawienia niezależnego hasła do usługi. W wersji płatnej natomiast można korzystać z szeregu dodatkowych udogodnień, takich jak np. optymalizacja pod kątem stron mobilnych, firewall z możliwością definiowania dodatkowych reguł, rozszerzona ochrona DDoS, dostosowanie interfejsu i wiele innych.

 

 

Źródło: Publikacja opłacona

Komunikaty Firm

Jeśli chcesz, aby informacja prasowa lub komunikat Twojej firmy pojawił się w DI, pisz na adres: kf@di24.pl. W odpowiedzi prześlemy informacje o usłudze.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR