Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Citibank uznał, że klientka źle zabezpieczyła kody (Aktualizacja)

31-07-2008, 14:24

Pewnej internautce skradziono z konta 3350 zł. Co ciekawe, jej bank (Citi Handlowy) odmówił przyjęcia reklamacji (w aktualizacji umieściliśmy odpowiedź rzecznika banku). Nie jest to jedyny wyraźny przykład działań cyberprzestępców z ostatnich dni. W jednym z Gdańskich banków zatrzymano kobietę, która chciała wypłacić dużą sumę pochodzącą z kradzieży.

Historia internautki, której skradziono z konta 3350 zł nie jest jeszcze do końca wyjaśniona, ale już warto sie jej przyjrzeć.

Właścicielka konta w Citi Handlowym straciła wszystkie swoje oszczędności 22 lipca. Ktoś przesłał je jednym przelewem na konto człowieka o grecko brzmiącym nazwisku. Sprawę oczywiście zgłosiła na policję. Po tygodniu bank poinformował ją, że nie uwzględni reklamacji, ponieważ klientka źle zabezpieczyła PIN-y i kody.

W serwisie Alert24.pl, któremu zgłoszono sprawę poszkodowana pisze, że nie zgubiła karty. Podkreśliła, że wszystkie PIN-y i kody ma jedynie w głowie. Nie jest więc jasne na czym miało polegać ich "złe zabezpieczenie".

Aktualizacja: Rzecznik Citibanku Paweł Zegarłowicz w takich słowach odniósł się do sprawy internautki, której pieniądze skradziono.

W odniesieniu do zapytania o warunki jakich klient powinien się trzymać przy korzystaniu z bankowości elektronicznej by uniemożliwić dostęp do swoich rachunków osobom niepowołanym - zalecenia te są klarowne i wspólne dla wszystkich banków elektronicznych. Są to podstawowe zasady, w których przestrzegamy klienta m.in. przed ujawnianiem komukolwiek numerów kart oraz numerów PIN.

Informujemy też o praktyce Banku, który nigdy nie prosi klienta o podanie poufnych danych pocztą elektroniczną, zalecamy jak stworzyć bezpieczne hasło czy przypominamy o konieczności aktualizowania oprogramowania antywirusowego. Z pełną listą podstawowych zasad zachowania bezpieczeństwa przy korzystaniu z bankowości elektronicznej, klienci naszego banku mogą zapoznać się na stronie internetowej Citibank Online. Dodatkowo cyklicznie przypominamy im o tym mailowo.

22 tys. EUR z kradzieży

Z elektroniczną kradzieżą pieniędzy związane jest jeszcze jedno wydarzenie, jakie miało miejsce w dniu dzisiejszym. Policjanci z Gdańska zatrzymali 50-letnią mieszkankę Pruszcza Gdańskiego, która w jednym z gdańskich banków chciała wypłacić 22 tysiące euro. Pieniądze zostały skradzione z cudzego konta internetowego.

Jak informuje policja, wczoraj po południu policjanci z wydziału dw. z przestępczością gospodarczą komendy wojewódzkiej w Gdańsku otrzymali informację z wydziału do walki z przestępczością gospodarczą BK KGP. Wynikało z niej, że w jednym z gdańskich banków w ciągu pół godziny nastąpi próba wypłacenia pieniędzy pochodzących z przestępstw.

Funkcjonariusze odwiedzili bank i zatrzymali kobietę podczas podejmowania pieniędzy. Ustalono, że pieniądze miały być dalej przetransferowane za granicę. Gotówka pochodziła z włamania do konta internetowego obywatela jednego z państw Europy Zachodniej.

W tym przypadku do kradzieży doszło w wyniku ataku phishingowego. To pokazuje, że tego typu ataki naprawdę mogą stanowić dla cyberprzestępców źródło przychodów i to niemałych. Warto pamiętać i przypominać innym, że wszelkie e-maile z prośbami o zalogowanie się w banku należy ignorować. Żadna instytucja finansowa nie prosi w mailu o kliknięcie w link i podanie swoich danych.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *