Chmura w praktyce. Jak wygląda wdrożenie?

15-12-2017, 15:34

Migracja do środowiska chmurowego budzi obawy niektórych przedsiębiorców. Jednak specjaliści z firmy Senetic przekonują, że proces nie musi być uciążliwy, pod warunkiem, że korzysta się z usług profesjonalnego dostawcy.

Ekspansja chmury przybiera na sile. Analitycy są zgodni, że usługi chmurowe to jeden z najważniejszych kierunków rozwoju systemu informatycznego. Według danych Gartnera globalne przychody ze sprzedaży usług chmury publicznej osiągną wartość 247 mld dolarów, co oznacza 18 proc. wzrost w skali roku. To najszybciej rozwijający się segment rynku IT. Chmura Microsoft jest utożsamiana z organizacjami stawiającymi na innowacje. Korzysta z niej aż 90% firm z listy Fortune 500. Wciąż jednak istnieje grono przedsiębiorców nieufnie podchodzących przetwarzania danych u usługodawców.

- Wdrożenie usług chmurowych przebiega szybko i sprawnie. Najpopularniejszą usługą jest Office 365, który w ostatnim kwartale zanotował 90 proc. wzrost przychodów ze sprzedaży, przewyższając obroty generowane przez wersję pudełkową.  Posiadamy wieloletnie doświadczenie w zakresie implementacji rozwiązań chmurowych, a nasze działania docenił Microsoft, przyznając firmie Senetic tytuł Partnera Roku w segmencie MŚP - mówi Konrad Nieboj, Microsoft Cloud Team Leader z firmy Senetic.

 

Office 365 to więcej niż Word i Excel

Wielu użytkowników utożsamia Office 365 z arkuszem kalkulacyjnym czy edytorem tekstu, tymczasem usługa oferuje zdecydowanie więcej funkcjonalności i dogodny sposób rozliczania płatności. - Najlepszym sposobem, aby dopasować Office 365 do indywidualnych potrzeb jest wybór kompleksowej oferty, obejmującej zakup odpowiedniego planu oraz usług wdrożenia i migracji poczty. Wsparcie ze strony specjalistów usprawni procesy, nie zakłócając działania firmy - wyjaśnia Konrad Nieboj.

Różnorodność aplikacji dostępnych w poszczególnych planach Office 365 sprawia, że każda organizacja, niezależnie od wielkości, znajdzie dla siebie odpowiednie rozwiązanie.  Wprowadzanie oprogramowania w formie usługi wiąże się też z uzyskaniem dodatkowych korzyści w zakresie komunikacji, dostępu do dokumentów oraz ich przepływu.

 

Migracja, wdrożenia, konfiguracja

Decydując się na zakup Office 365, można skorzystać z usług dodatkowych obejmujących konfigurację, wdrożenia oraz migrację. Ich wybór to przede wszystkim gwarancja, że poszczególne procesy zostaną przeprowadzone w sposób profesjonalny i dostosowany do potrzeb i możliwości firmy, a codzienna praca zespołu nie zostanie narażona na dezorganizację.

Usługę konfiguracji Office 365 można przeprowadzić w każdym z planów. Obejmuje ona aktywację subskrypcji, utworzenie kont, ustawienie loginów oraz haseł i przydzielenie firmowej domeny. Wiele firm korzysta też z usługi migracji poczty elektronicznej. W ten sposób uzyskują pewność, że e-maile, utworzone katalogi, reguły, kontakty i zawartość kalendarza, znajdą się w Exchange Online.  Natomiast użytkownicy, którzy chcą zadbać o sprawny obieg dokumentów w organizacji, często wybierają wdrożenie SharePoint Online.

 

Jak to działa? Wdrożenia, migracje i konfiguracje w praktyce

Po podpisaniu umowy na zakup licencji Office 365 wraz z usługami dodatkowymi, dostawca zajmuje się analizą przedwdrożeniową, która pozwala poznać specyfikę środowiska klienta i ustalić plan wdrożenia. Kolejny etap stanowi już bezpośrednie wdrożenie. - Klienci w początkowym okresie pracy z usługą Office 365 otrzymują wsparcie specjalistów. Mogą też zdecydować się na szkolenia, podczas których dowiedzą się, jak wykorzystać możliwości Office 365 i swobodnie poruszać się w nowym środowisku – wyjaśnia Konrad Nieboj, Microsoft Cloud Team Leader z firmy Senetic.

 

***

Senetic oferuje rozwiązania sieciowe, serwerowe i oprogramowanie dla klientów końcowych, korporacyjnych oraz indywidualnych, a także resellerów, integratorów, ISP oraz firm z branży IT. Senetic stawia na dynamiczny rozwój. Od 2009 roku nieustannie rozszerza obszar działania w branży IT. Oferując najlepsze na rynku oprogramowanie i narzędzia do budowy infrastruktury sieciowej i serwerowej, koncentruje się na sprawdzonych, prestiżowych markach.


Źródło: Komunikat firmy. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami w DI: kf@di24.pl
Tematy pokrewne:  

tag Senetictag komunikat firmy
To warto przeczytać






RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Październik 2018»
PoWtŚrCzwPtSbNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
Serwisy specjalne:
Jak czytać DI?
Newsletter

Podaj teraz tylko e-mail!



RSS
Copyright © 1998-2018 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.