Chińczycy kochają iPada, więc nie zablokują jego sprzedaży?

15-02-2012, 16:39

Jest mało prawdopodobne, by chińskie organy celne zdecydowały się na zablokowanie importu iPada do kraju - poinformowała agencja Reuters. Istotna ma być w tym przypadku duża popularność urządzenia.

Chińska firma Proview Technology, która informowała na początku tygodnia, że iPad narusza jej prawa do znaku towarowego, przyznała dziś, że blokada sprzedaży tabletu w całym kraju jest mało prawdopodobna.

Czytaj także: Apple najlepsze na rynku tabletów w Korei

- Organy celne poinformowały nas, że będzie trudno zaimplementować blokadę, gdyż wielu Chińczyków kocha produkty firmy Apple - powiedział Yang Long-san szefujący Proview Technology w rozmowie z agencją Reuters. - Również sama wielkość chińskiego rynku nie jest w tym przypadku bez znaczenia.

Jak zapewnia jednak Long-san, jego firma zwróciła się z prośbą o zablokowanie sprzedaży tabletu do niektórych urzędów celnych, które podlegają jednak pod centrum dowodzenia w Pekinie. Będziemy się starali kontaktować z oddziałami kolejnych miast, by w odpowiedni sposób rozwiązać tę sprawę - powiedział Long-san.

Apple na początku tygodnia zapewnił, że wykupił prawa do nazwy iPad już w 2006 roku, a Proview Technology po prostu nie dotrzymuje zawartej wtedy umowy. Kupiliśmy prawa do znaku towarowego iPad od Proview w 10 różnych państwach już wiele lat temu - zapewniał przedstawiciel kalifornijskiego giganta. Co ciekawe, chińska korporacja ma zastrzeżenia wyłącznie co do obecności tabletu w Państwie Środka.

Czytaj także: Foxconn zhakowany "dla przyjemności"


Źródło: Reuters
  
znajdź w serwisie

RSS  

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy