Ceneo chce postawić na bezpieczeństwo zakupów

17-06-2010, 20:23

Porównywarka Ceneo, w reakcji na plany wprowadzenia do Polski systemu Trusted Shops, uruchamia Program Ochrony Kupujących. Istotą POK-u ma być wypłacanie rekompensat dla użytkowników, którzy nie otrzymali zakupionego towaru bądź otrzymali towar niezgodny z zamówieniem.

Program Ochrony Kupujących to kolejne po „Zaufanych opiniach” narzędzie Ceneo, które ma za zadanie przyczynić się do wzrostu bezpieczeństwa w internetowych zakupach.

>> Czytaj też: Ceneo porównuje ceny nowych samochodów

- Rynek e-commerce w Polsce zmienia się dynamicznie. Ciągle powstają nowe sklepy, część z nich nie jest w stanie sprostać wyzwaniom, przed jakimi stanęły, i szybko kończą działalność. Klienci bywają narażeni na straty, a reputacja całej branży cierpi – mówi Mariola Berg, Dyrektor Działu Zaufanie i Bezpieczeństwo Ceneo.pl. – Jako serwis odwiedzany miesięcznie przez miliony Polaków chcemy dać gwarancję użytkownikom, że zakupy dokonywane za pośrednictwem Ceneo są całkowicie bezpieczne. Pragniemy wskazać naszym użytkownikom, w których sklepach bez obaw mogą dokonywać zakupów – dodaje.

Sonda
Jak często korzystasz z porównywarek cen?
  • Bardzo często
  • Często
  • Sporadycznie
  • Rzadko
  • W ogóle nie korzystam
wyniki  komentarze

POK będzie całkowicie bezpłatny, na początek obejmie swoim zasięgiem część sklepów obecnych na Ceneo. Będą to sklepy, które mają odpowiednio dużą ilość „Zaufanych opinii” i Ceneo już teraz może za nie ręczyć. Takie zaufane sklepy będą oznaczone na stronie Ceneo specjalnym znaczkiem POK-u.

Wraz z rozwojem Programu liczba sklepów nim objętych będzie rosła. Autorzy rozwiązania zapewniają, że dążą do sytuacji, w której użytkownicy odwiedzający porównywarkę w ogóle nie będą się zastanawiać nad tym, czy e-zakupy są bezpieczne, czy też nie.

>> Czytaj też: Najczęściej poszukiwane leki w sieci według Ceneo

Zanim sklep otrzyma status Trusted Shop, będzie musiał przejść szereg badań, począwszy od kondycji finansowej, przez funkcje prawne, a skończywszy na ujawnieniu numeru kontaktowego do sklepu. Najniższe ubezpieczenie sklepu miałoby opiewać na sumę 10 tys. euro.


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy