Brytyjski Daily Telegraph bierze przykład z Murdocha

Forsal.pl 02-12-2010, 09:52

Dostęp do treści Daily Telegraph w internecie będzie płatny - zdecydował wydawca. Jego rozwiązania będą zbliżone bardziej do modelu stosowanego przez Financial Times, niż przez londyński The Times.

Telegraph Media Group, wydawca Daily Telegraph i strony internetowej Telegraph.co.uk, postanowił pójść w ślady konkurencji i zamknąć dostęp do treści publikowanych na swojej stronie internetowej. Pierwsze efekty tej decyzji, czyli płatny dostęp do części artykułów i materiałów multimedialnych, mają pojawić się na początku przyszłego roku. Szczegóły nie są na razie znane.

Tym samym wydawca jednego z największych brytyjskich dzienników poszedł w ślady Ruperta Murdocha. Medialny magnat, jako pierwszy wydawca dzienników ogólnotematycznych, zamknął dostęp do ich stron internetowych w zamian za opłaty. Postąpił tak najpierw w przypadku The Times i Sunday Times. Czytanie ich w sieci kosztuje funta dziennie lub dwa funty tygodniowo. Potem Murdoch zrobił kolejny krok, zamykając też za opłatami dostęp do artykułów tabloidu News of The World.

Jednak w przeciwieństwie do News Corp. wydawca Daily Telegraph podkreśla, że nie zamierza zamknąć za opłatami wszystkich treści. Obawia się bowiem znaczącego odpływu internautów i spadku ruchu na swoich stronach, który dotknął serwisy internetowe dzienników Murdocha. Według firmy badawczej Hitwise liczba użytkowników odwiedzających stronę spadła o ponad 93 proc.

Więcej na ten temat w Forsal.pl: Brytyjski Daily Telegraph bierze przykład z Murdocha. Zamknie treści w internecie

Michał Fura

Forsal.pl


Źródło: Dziennik Gazeta Prawna
  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Listopad 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930