Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Bollywood chce się przenieść do internetu, by walczyć z piractwem

28-03-2011, 13:33

Dystrybucja wideo przez internet ma przynieść większe zyski, a dodatkowo powinna pomóc w walce z łamaniem praw autorskich.

Wiele badań wskazuje na poprawę sprzedaży multimediów, które rozprowadzano także za pośrednictwem sieci P2P. Filmowcy z Bollywood chcą na dużą skalę wykorzystywać taki model dystrybucji. 

>>Czytaj także: The Pirate Bay na pewien czas zniknęło z sieci

Sonda
Filmy powinny być dostępne w sieci równocześnie z premierą kinową?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Jak informuje The Economic Times, film Faltu będzie udostępniony w sieci już 2 kwietnia, a kolejni producenci, tacy jak Yash Raj oraz Karan Johar, już pracują nad przygotowaniem internetowej premiery swoich filmów. 

Tak nagła sympatia do internetu wśród bollywoodzkich filmowców zrodziła się po ogromnym sukcesie wytwórni Rajshri films, której film udostępniony dla internautów zarobił tylko w pierwszym tygodniu około miliona dolarów.

Jak wspomina przedstawiciel firmy: Nasze filmy oglądają miliony osób spoza Indii, jednak wciąż dla wielu przeszkodą w dostępie do naszego kina były bariery prawne,. W związku z rosnącą liczbą użytkowników podłączonych do sieci, także na urządzeniach przenośnych w krajach rozwijających się, czujemy, że to był odpowiedni czas, by użyć internetu jako legalnej drogi dystrybucji naszych treści.

Pomimo wielu dowodów na skuteczność promocji w sieci, wielu producentów filmowych wciąż obawia się, że taka droga dystrybucji odciągnie ludzi od kin, które dają filmowcom zarobić znacznie więcej. Obecnie więc często można obserwować strategię, która polega na udostępnieniu filmu w sieci, jeśli nie zdobędzie on zbyt dużej popularności w pierwszym tygodniu po premierze kinowej.

>>Czytaj także: Dlaczego piractwo nie szkodzi gospodarce?


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: The Economic Times



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR