Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Microsoft uruchamia nową wyszukiwarkę. Jest zdeterminowany, by stworzyć dla Google prawdziwą konkurencję.

Pozycja wyszukiwarki Google prawie na całym świecie nie ma sobie równych. W Stanach Zjednoczonych ma ona udział w rynku na poziomie 64,2 procent - w kwietniu obsłużyła 9,5 z 14,2 miliardów zapytań. Daleko w tyle są Yahoo (20,4 procent) oraz Microsoft (8,2 procent). Ta ostatnia firma nie chce jednak pogodzić się z trzecim miejscem. Jej wyszukiwarka Live Search nie może zdobyć takiej popularności, jak Google, a co za tym - idzie zarobić dużych pieniędzy.

Dlatego 3 czerwca pojawi się Bing. Od kilku miesięcy trwały intensywne testy nowej wyszukiwarki, której funkcjonalności mają być uruchamiane stopniowo, a pełną gotowość osiągnie ona 3 czerwca. Znajdziemy ją pod adresem www.bing.com.

Tym, co ma odróżniać Bing od Google, jest odpowiedź na zapytanie postawione przez użytkownika. Wyniki mają być dzielone na kategorie zależnie od tego, czego internauta szuka. Wpisując hasło "samochód", otrzyma on nie tylko informacje o markach samochodów, ale także ich recenzje, najczęstsze problemy czy listę obsługujących je warsztatów.

Szukając biletów lotniczych, wyszukiwarka korzystać będzie z technologii firmy Forecast, którą Microsoft niedawno nabył. Kupując bilet, internauta zostanie poinformowany, czy bardziej prawdopodobny jest wzrost czy spadek cen biletów w najbliższym czasie, co ma umożliwić lepsze gospodarowanie zasobami finansowymi.

Pozostaje zaczekać do środy, aż wszystko będzie poprawnie funkcjonować i rozpocząć samodzielne testy. Pozycji Google nowa wyszukiwarka Microsoftu obecnie raczej nie zagrozi. Niemniej jednak koncern z Redmond ma odpowiednie środki finansowe na kampanie reklamowe. Pierwsza z nich ma kosztować od 80 do 100 milionów dolarów - podaje agencja Reuters.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Reuters