BILIX także w iPKO

10-12-2008, 00:47

Po klientach kont Inteligo usługa płatności BILIX jest już także dostępna dla osób korzystających z bankowości elektronicznej iPKO - poinformowali przedstawiciele banku PKO BP.

Dzięki usłudze BILIX klienci mogą otrzymywać rachunki i faktury wyłącznie w formie elektronicznej i regulować je jednym kliknięciem za pośrednictwem internetowego dostępu do bankowego konta. Wraz z rachunkami i fakturami dostarczane są również inne materiały, które otrzymywali dotąd pocztą w formie papierowej: billingi, informacje o ofercie itp.

Co odróżnia BILIX od dotychczas proponowanych klientom form regulowania płatności?

W przypadku Polecenia Zapłaty transakcja, którą inicjuje wierzyciel, jest automatycznie realizowana przez bank dokładnie w dniu płatności. Korzystając z usługi BILIX, o momencie opłacenia rachunku decyduje klient. Natomiast w odróżnieniu od Zlecenia Stałego, gdzie przy płatnościach o zmiennych kwotach klient zobowiązany jest do wprowadzania właściwej kwoty należności bądź poinformowania o niej banku, w przypadku BILIX klient nie musi o tym pamiętać. Właściwa kwota będzie wpisana na fakturze wysłanej przez wierzyciela do banku i widoczna w internetowym koncie klienta. Opłaty za płatności realizowane w systemie BILIX będą pobierane jak za każdy inny przelew.

Jak działa usługa BILIX?

schemat działania usługi BILIX
fot. - schemat działania usługi BILIX

1. Dostawca (operator telekomunikacyjny, zakład energetyczny, itd.) zamiast wysyłać do klienta kopertę zawierającą rachunek lub fakturę i pozostałe materiały drukowane, dostarcza je w formie elektronicznej do KIR.

2. Otrzymane dane KIR grupuje i udostępnia bankowi.

3. Inteligo prezentuje klientowi otrzymane z systemu BILIX dane za pośrednictwem systemu bankowości internetowej.

4. Klient zapoznaje się z otrzymanymi rachunkami i fakturami i akceptuje (lub nie) poszczególne płatności.

5. Inteligo informuje KIR o statusie przetwarzania danego dokumentu, w tym o fakcie zaakceptowania bądź odmowie wykonania płatności.

6. KIR grupuje otrzymane z banków informacje i przekazuje je dostawcom w ustalonej formie.

7. Płatność (przepływ środków z tytułu opłaconych rachunków i faktur z banku klienta do banku dostawcy usług) realizowana jest standardowo poprzez system ELIXIR lub jako przelew wewnętrzny.

Podobne usługi są już świadczone przez banki w Europie Zachodniej. Duńska izba rozliczeniowa PBS (Payment Business Service Holding), która jest własnością banków, pośredniczy w przekazywaniu około 90% rachunków elektronicznych. Drugim przykładem jest OneVu – wspólne przedsięwzięcie uruchomione przez brytyjską izbę rozliczeniową Voca oraz firmę IT CheckFree Corporation.


Źródło: informacja prasowa
  
znajdź w serwisie

RSS  
RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Grudzień 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031