Bezpieczny wizerunek

komunikat prasowy 27-10-2011, 11:01

Wizerunek i rozpoznawalność firm ubezpieczeniowych szczególnie mocno przekładają się na pozyskiwanie klientów. To branża, w której zaufanie jest pojęciem kluczowym. Pięć najlepiej radzących sobie w medialnym świecie graczy to PZU, Allianz, Aviva, Generali oraz ING – wynika z badania Top Marka przeprowadzonego po raz czwarty przez agencję PRESS‑SERVICE Monitoring Mediów we współpracy z miesięcznikiem Press.

Zdecydowanie najczęściej docierały do nas informacje dotyczące PZU, jednej z największych firm w kraju i na warszawskiej giełdzie. Jej ubiegłoroczna prywatyzacja, poprzez sprzedaż udziałów w ofercie publicznej, spowodowała, że w kierunku PZU patrzyli z zainteresowaniem liczni inwestorzy indywidualni. Właśnie na ich potrzeby informacyjne starali się odpowiadać dziennikarze, publikując na temat ubezpieczyciela prawie 6,5 tys. materiałów w ciągu roku. To zdecydowanie najwięcej ze wszystkich analizowanych firm tej branży. Również zasięg przekazów był ponad dwukrotnie większy aniżeli tych o konkurencji.

Klasyfikacja Top Marki 2011 w kategorii ubezpieczenia

Klasyfikacja Top Marki 2011 w kategorii ubezpieczenia

Ekwiwalent reklamowy publikacji dotyczących PZU przekroczył 230 mln złotych. Firma utrzymała pierwszą pozycję w ubezpieczeniowym rankingu Top Marka z poprzedniego roku, natomiast drugie miejsce zajął Allianz, awansując z pozycji czwartej. Podium uzupełniła Aviva, a tuż za nią znalazło się Generali oraz ING.

Słowa uznania należą się Generali, o którym w mediach pojawiało się wprawdzie najmniej informacji spośród czołowej piątki, ale miały one zdecydowanie najkorzystniejszy wydźwięk. Pod tym względem drugie miejsce zajęła Aviva, a trzecie ING. Z kolei najczęściej opisywany PZU musiał zmierzyć się z negatywnymi materiałami na swój temat – zwłaszcza w kontekście głośnej sprawy żaglowca STS Fryderyk Chopin. Media donosiły także o restrukturyzacji przedsiębiorstwa oraz o 50-milionowej karze nałożonej przez UOKiK w 2007 roku.

Generali często pojawiał się w prasie w roli sponsora niezwykle medialnego Adama Małysza. ING z kolei lwią część pozytywnego przekazu zyskał dzięki akcji marketingowej „Naga Prawda o Ubezpieczycielach”. Dobre wyniki finansowe funduszy Allianz miały decydujący wpływ na jego pozytywny wizerunek. W przypadku Avivy szeroki oddźwięk znalazły w prasie informacje o wspieraniu przez nią Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, niepełnosprawnych sportowców czy powodzian.

Przedmiotem Top Marki jest medialna obecność brandów w 12 sektorach polskiego rynku. W czterech dotychczasowych edycjach badania przeanalizowano blisko 1,2 mln artykułów na temat branży motoryzacyjnej, energetycznej, bankowej, ubezpieczeniowej, telekomunikacyjnej, telefonów GSM, kosmetycznej, artykułów spożywczych, sieci handlowych, producentów IT, telewizyjnej i radiowej. Tegoroczna analiza dotyczyła publikacji, jakie ukazały się w ciągu 12 miesięcy – od 1 lipca 2010 do 30 czerwca 2011.

Czytaj także: Polacy nie ufają swoim ubezpieczycielom


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Wrzesień 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30