Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Będzie gwarancja prędkości internetu

Adam Makosz 09-05-2011, 08:58

Firmy telekomunikacyjne będą musiały określić minimalną gwarantowaną szybkość internetu w umowach z klientami. Nie będzie mogła ona być niższa niż 90 proc. prędkości oferowanej w reklamach.

Trwają konsultacje społeczne nad założeniami projektu nowelizacji prawa telekomunikacyjnego. Przygotowane przez Ministerstwo Infrastruktury rozwiązania mają wdrożyć unijne standardy m.in. w zakresie świadczenia usług dostępu do internetu.

Projektowana zmiana będzie w pełni uwzględniać aktualne brzmienie art. 20 Dyrektywy 2002/22/WE (dyrektywa o usłudze powszechnej). Oznacza to, że umowa o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych będzie w jasnej i zrozumiałej formie określać obowiązki operatora i abonenta. (...)

Chodzi o takie postanowienia, jak wskazanie wszelkich opłat należnych w momencie rozwiązania umowy, w tym zwrot kosztów urządzeń końcowych i minimalną gwarantowaną prędkość transferu danych w ramach świadczonej usługi dostępu do internetu. Nie będzie mogła ona być niższa niż 90 proc. prędkości oferowanej w materiałach informacyjnych lub promocyjnych.

– Polscy dostawcy internetu będą musieli nareszcie wskazywać minimalną gwarantowaną prędkość łączy internetowych. Dzisiaj jest ona często zawyżana w przedstawionych ofertach, a w umowach znajdują się zapisane małym drukiem informacje, że są to tak naprawdę prędkości maksymalne – tłumaczy Jarosław Król, prawnik z Kancelarii Adwokackiej Małecki & Rychłowski sp.j. To wszystko sprawia, że obecnie zachwiana zostaje równowaga kontraktowa stron, a abonent nie może być pewien swoich praw i obowiązków wynikających z zawartej umowy.

Więcej w Gazecie Prawnej w artykule pt. Będzie gwarancja prędkości internetu

Autor: Adam Makosz

gazetaprawna.pl


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *