Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Awaria Płatnika. ZUS nie wyciągnie konsekwencji o ile dostanie pieniądze

05-07-2016, 14:43

Osoby korzystające z programu Płatnik do wymiany informacji z ZUS-em mogą dziś mieć problem z wysłaniem dokumentów. ZUS deklaruje, że może dłużej poczekać na deklaracje, choć nie ma zamiaru dłużej czekać na pieniądze.

Dziś mamy piąty dzień miesiąca, a to jest jeden z terminów składania dokumentów do ZUS i opłacania składek (dla jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych). Niestety służący do tego program Płatnik akurat teraz odmówił współpracy. 

Od razu wyjaśnijmy, że problem jest po stronie ZUS-u. Osoby dzwoniące na infolinię ZUS dowiadywały się tylko, że mają czekać. Problemy zaczęły się wczoraj i jeszcze wczoraj niektóre osoby informowały, że system ruszył. Nie wszyscy mogą jednak powiedzieć, że Płatnik działa. Niektórym osobom udało się wysłać dokumenty ubezpieczeniowe po kilku lub nawet kilkudziesięciu próbach. 

ZUS będzie łaskawy

Dziś ZUS wydał następujące oświadczenie w tej sprawie. 

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że od dnia 5.07.2016 r. mogą wystąpić problemy z aktualizacją programu i danych płatnika w programie Płatnik, co skutkuje brakiem możliwości wysyłania dokumentów ubezpieczeniowych.

W związku z tym przekazanie dokumentów za czerwiec 2016 r. za pośrednictwem programu Płatnik w ciągu dwóch, trzech dni po 5 lipca 2016 r. (...) nie spowoduje konsekwencji wynikających ze złożenia dokumentów po terminie, pod warunkiem terminowego opłacenia składek należnych za czerwiec 2016 r.

Informacja o przywróceniu poprawnego działania programu Płatnik zostanie opublikowana niezwłocznie po usunięciu problemu. Przepraszamy za niedogodności.

Z tego komunikatu wynika, że awaria nie została jeszcze usunięta i właściwie nie wiadomo kiedy to nastąpi. ZUS zadeklarował jedynie, że nie będzie wyciągał konsekwencji za przesłanie dokumentów "w ciągu dwóch, trzech dni po 5 lipca 2016 r.". Czy tyle jeszcze może potrwać awaria? Właściwie wskazane byłoby ścisłe określenie czy chodzi o 2 czy o 3 dni. 

Proszę zauważyć, że warunkiem niewyciągania konsekwencji jest terminowe opłacenie składek. Należy więc wyliczyć należne kwoty i zrobić przelewy. Szczerze powiedziawszy nie jest to do końca uczciwe. Skoro ZUS nie potrafi zapewnić działania systemu to powinien ponieść tego konsekwencje, także poprzez dłuższe oczekiwanie na należne środki. Oczywiście na tak prokliencką postawę klienci nie mają co liczyć.   

Obecnie na forum pomocy Płatnika możemy poczytać, że jednym osobom zadziałało, drugim nie, trzecim działa w kratkę. Będziemy obserwować sytuację. 

Aktualizacja 7.07.2016

ZUS poinformował o rozwiązaniu problemów z aplikacją płatnik. Wszystko powinno działać. 


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *