Awaria Allegro: Aukcje zostały przedłużone zgodnie z regulaminem

11-02-2013, 11:55

Wczoraj wieczorem miała miejsce awaria Allegro spowodowana atakiem DDoS. Oficjalny komunikat w tej sprawie trudno znaleźć, ale Allegro nie chowa głowy w piasek i przedłuża aukcje w ramach rekompensaty.

Problemy z dostępem do serwisu aukcyjnego Allegro.pl pojawiły się wczoraj o godzinie 21:25. Awaria trwała do godziny 0:25. Z informacji otrzymanych od Allegro wynika, że powodem awarii był atak DDoS pochodzący z zagranicy.

Z listów, jakie dotarły od wczoraj do naszej redakcji, wynika, że część użytkowników Allegro była zdezorientowana. Zazwyczaj informacje o wszelkich awariach pojawiały się na stronie "Nowości i komunikaty" dostępnej z poziomu strony głównej Allegro. Regulamin serwisu Allegro mówi zresztą, że taki komunikat o awarii powinien się znaleźć na tej stronie i powinien zawierać informację o ewentualnych rekompensatach.

W chwili pisania tego tekstu komunikatu nadal nie ma, ale rzecznik Allegro Paweł Klimiuk szybko udzielił wyjaśnień.

- Trwające aukcje zostały przedłużone zgodnie z regulaminem serwisu i zasadami rekompensat o 24 godziny. Komunikat pojawił się w cafe już wczoraj w nocy ok. 2, chociaż nie w wątku nowości i komunikaty, tylko tutaj: http://cafe.allegro.pl/showthread.php?1641751-10-11.02-Komunikat-Problemy-techniczne - napisał Paweł Klimiuk w e-mailu do DI24.pl.

Można zgadywać, że niezamieszczenie informacji o awarii na stronie "Nowości i komunikaty" ma związek z tym, że obecnie na tej stronie najważniejszy jest wpis o nowej wersji Allegro, która ma być zaprezentowana już w środę. Nowe Allegro ma oznaczać m.in. nową szatę graficzną i nowy sposób prezentowania ofert, a także nowy układ kategorii, wyszukiwarkę i listy ofert. 

Awarie w regulaminie Allegro

Przy okazji ostatniej awarii warto przypomnieć, że załącznik nr 3 do regulaminu Allegro reguluje kwestię rekompensat za awarie i przerwy techniczne.

  • Jeżeli awaria trwa 6 godzin albo krócej, transakcje, których termin zakończenia przypada na czas trwania awarii oraz w okresie 15 minut po jej usunięciu, są przedłużane o 24 godziny.
  • Jeżeli awaria trwa dłużej niż 6 godzin, wszystkie transakcje, które trwały w momencie wystąpienia awarii, są przedłużane o 24 godziny albo odpowiednio o wielokrotność tego okresu w przypadku awarii trwającej dłużej niż 24 godziny.

  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Wrzesień 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30