Automatyzacja marketingu - co to znaczy?

13-02-2019, 08:35

W każdej dziedzinie można zauważyć automatyzację działań, nawet w prowadzeniu marketingu. Jednak automatyzacja marketingu, nazywana też marketing automation to rozwiązanie, które wciąż nie jest jasne lub też ma negatywny wydźwięk. Jeszcze kilka lat temu było popularne pozycjonowanie przez automatyczne wrzucanie postów o tej samej treści na różne fora internetowe. Takie automatyczne działanie sprawiło więcej kłopotów niż korzyści, a nawet doprowadziło do nałożenia blokad na wiele stron internetowych. A jak działa automatyzacja w marketingu?

mat partnera

Marketing automation - zasady działania

Automatyzacja w marketingu polega na zbieraniu danych behawioralnych na przykład użytkowników sklepu internetowego. Dzięki tym danym widać czym interesował się klient, jakie ścieżki zakupu doprowadziły go do dokonania transakcji, a nawet ile produktów przeglądał czy też w którym miejscu wyszedł ze strony i nie dokończył zakupu. Aby pozyskać dane potrzebne jest oprogramowanie. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj: http://growinternational.eu/pl/.

Po wyborze stosownego rozwiązania można już zbierać dane, które wykorzysta się do prowadzenie spersonalizowanego marketingu. Oznacza to, że kolejne kampanie będą jeszcze lepiej dopasowane do potrzeb i zainteresowań klientów. A do tego takie kampanie można prowadzić na wielu kanałach jednocześnie. Na przykład w social media, na blogach, strona informacyjnych czy w aplikacjach, które w darmowej wersji wyświetlają użytkownikom reklamy.

Można więc w uproszczeniu powiedzieć, że marketing automation polega na zbieraniu i analizowaniu danych, na podstawie których tworzy się spersonalizowane kampanie marketingowe, którymi zarządza się już automatycznie.

Gdzie można stosować marketing automation?

Tak naprawdę wszędzie, ale online. Oprogramowanie monitoruje i identyfikuje klientów korzystających ze stron internetowych na przykład za pośrednictwem plików cookies. Po zebraniu danych można klientów posegregować np. według zainteresowań. A potem wykorzystać wybrany kanał komunikacji marketingowej, aby do takiej grupy dotrzeć. Oznacza to, że kampania marketingowa może być podzielona np. ze względu na dane demograficzne odbiorców, zainteresowania lub kanały, z których korzystają najczęściej. A każda grupa odbiorców otrzyma inną reklamę.

Najczęściej pokazuje się reklamy odbiorcą przez e-mail np po zapisie do newsletter, a także przez same treści na stronie www. Popularne jest też wykorzystywanie reklam w sieciach RTB, ponieważ dzięki nim można ponownie dotrzeć do osób, które odwiedziły stronę www i zachęcić je do kolejnych odwiedzić. Bardzo mocno działają też social media, w których można umieszczać posty sponsorowane.


Źródło: Komunikat firmy. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami w DI: kf@di24.pl

***


Komunikaty Firm to gwarantowane publikacje informacji prasowych i artykułów Twojej firmy lub Klientów Twojej agencji w Dzienniku Internautów, zawierające aktywny link, grafikę oraz możliwość wstawienia treści multimedialnych (YouTube, Vimeo).

Artykuły pozostają w serwisie co najmniej przez 12 miesięcy. Redakcja nie ingeruje w treść komunikatów firm.

Artykuły oferowane są pojedyńczo, w pakietach lub abonamencie (najtańsza opcja). Zainteresowanych zapraszamy do kontaktu: reklamawdi@webtango.pl.


To warto przeczytać













RSS  
RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  

idealdesign.pl - meble designerskie
« Grudzień 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
Serwisy specjalne: