Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Automatyczne grupowanie znajomych na Facebooku

09-09-2011, 11:29

Społecznościowy gigant chce ułatwić zarządzanie znajomymi, a podobieństwo do Google+ z pewnością jest tutaj nieprzypadkowe.

Jak poinformował serwis TechCrunch, Facebook nie zamierza bezczynnie przyglądać się pozytywnej reakcji na Kręgi zaprezentowane w Google+. Choć podobne rozwiązanie pojawiło się wcześniej w witrynie Zuckerberga, z dzielenia kontaktów na grupy korzysta tam stosunkowo niewielka część użytkowników.

Czytaj także: Facebook podwaja przychody

Sonda
Korzystasz z grupowania znajomych na Facebooku?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Aby zachęcić do dzielenia użytkowników na grupy, wkrótce Facebook... zrobi to sam. Wszystko dzięki rozwiązaniu Smart Lists, które ma automatycznie tworzyć grupy znajomych na podstawie ich informacji profilowych.

Na początek społecznościowy gigant zaproponował podział na trzy grupy: ludzi, z którymi pracujesz, tych, z którymi chodziłeś do szkoły, oraz mieszkających w okolicy. Praktycznych zastosowań takiego podziału jest mnóstwo, od łatwego dzielenia się informacjami z dawnymi znajomymi do zapraszania na grilla osób z pobliskich miejscowości.

Rozwiązanie nie jest jednak bez wad. Problem leży przede wszystkim w ubogiej często liście informacji, jakie użytkownicy Facebooka udostępniają na swój temat. O ile z pogrupowaniem znajomych z tego samego miasta pewnie nie będzie większych problemów, tak w przypadku wspólnej pracy czy szkoły zadanie może nieco przerosnąć społecznościową witrynę. Dodatkowym problemem są błędy popełniane przez samych internautów, którzy nierzadko uzupełniają swój profil, popełniając literówki czy przekręcając nazwy.

Spart Lists na Facebooku
fot. NickStarr - Spart Lists na Facebooku
Witryna Marka Zuckerberga nie lekceważy więc młodej konkurencji na rynku społecznościowym od Google'a. Po tym jak Google+ zaprezentowało niezwykle wygodne rozwiązanie do grupowania znajomych, Facebook sukcesywnie usprawnia również własny pomysł. Niedawno wyszukiwarkowy gigant chwalił się, że przycisk +1 serwowany jest już internautom ponad 4 miliardy razy każdego dnia.

Czytaj także: Nowa wersja aplikacji Facebooka dla iOS


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: TechCrunch