Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Audi najpopularniejszą, a BMW najbardziej wciągającą marką samochodową na Facebooku

31-03-2012, 15:51

Największe marki samochodowe świata coraz wyraźniej zaznaczają swoją obecność na Facebooku. Na narodowych profilach facebookowych w krajach Europy Środkowo-Wschodniej zdecydowanie dominują niemieckie marki: BMW, Audi i Mercedes – wynika z analizy Sotrendera.

W raporcie przeanalizowano liczbę i aktywność fanów na fanpage'ach takich marek, jak Audi, BMW, Citroen, Ford, Kia Motors, Mercedes, Opel, Peugeot, Skoda i Volkswagen, obecnych w ośmiu krajach Europy Środkowo-Wschodniej: w Niemczech, Polsce, Czechach, Rumunii, na Słowacji, Węgrzech, Ukrainie oraz w Rosji.

Branża samochodowa na Facebooku
fot. Sotrender - Branża samochodowa na Facebooku
Jak wynika z raportu Sotrendera (wcześniej Fanpage Trender), największą liczbą fanów na stronach marek samochodowych mogą się pochwalić Niemcy, gdzie praktycznie każdy badany fanpage ma ponad 100 tys. fanów. Najsłabiej w tym zestawieniu wypada Ukraina - liczba fanów najpopularniejszej w tym kraju analizowanej strony marki samochodowej Citroen to zaledwie 10 tys.

Czytaj też: Niewidomy przejechał się autem Google (wideo)

Audi i BMW są zdecydowanie najbardziej popularnymi markami, biorąc pod uwagę łączną liczbę fanów. Mają dwukrotnie większą liczbę fanów niż Mercedes, który uplasował się na trzecim miejscu w rankingu. Marka Audi wyprzedza BMW pod względem liczby fanów, natomiast na fanpage'u marki BMW fani są zdecydowanie bardziej aktywni. Jednak to nie one angażują procentowo największą liczbę swoich użytkowników. Jak wynika z raportu, marki Volkswagen, KIA i Ford angażują swoich fanów zdecydowanie skuteczniej.

We wszystkich badanych krajach na fanpage’ach marek samochodowych najczęściej udzielają się mężczyźni.

W raporcie nie brano pod uwagę wszystkich marek samochodów i nie analizowano ich we wszystkich krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Jednym z wyznaczników wyboru badanych marek samochodów było posiadanie przez nich fanpage’a we wszystkich badanych krajach.

Szczegółowy raport dostępny jest na stronie: www.sotrender.com/ceefcup


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Wybierz Kobietę Biznesu 2011



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR