Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Apple zmienił szefa działu reklam mobilnych

05-01-2012, 09:01

Na stanowisko szefa zajmującego się mobilnymi reklamami iAd został powołany Todd Teresi, który wcześniej pracował m.in. w firmie Adobe.

Zdaniem analityków obecnie mobilny biznes reklamowy nie idzie firmie Apple najlepiej. Klienci narzekają przede wszystkim na wyższe ceny oraz dostępność wyłącznie w urządzeniach kalifornijskiej korporacji.

Czytaj także: Przekroczył granicę z paszportem na tablecie

iAd zaprezentowane w lipcu 2010 roku było odpowiedzią na AdMob od firmy Google. Rozwiązanie umożliwia deweloperom aplikacji umieszczanie reklam bezpośrednio w narzędziach, jednak dzieli się z nimi wyłącznie częścią zarobionych w ten sposób pieniędzy.

Teresi ma poprawić konkurencyjność iAd, a pomóc ma mu w tym wcześniejsze doświadczenie, m.in. z pracy w firmach Adobe oraz Yahoo. Jak zauważa serwis Bloomberg, pracował on już od jakiegoś czasu również w firmie Apple na stanowisku wiceprezesa iAd.

- Żądanie większej zapłaty, a także docieranie wyłącznie do użytkowników sprzętów firmy Apple znacznie utrudnia proces sprzedaży - uważa analityk Noah Elkin z EMarketer. - Okazała się to ogromna przeszkoda. Według firmy badawczej IDC to wciąż Google może się pochwalić największymi udziałami w rynku reklamy mobilnej (23,8%).

Czytaj także: Francuski sklep pozwał firmę Apple


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Bloomberg, IDC



Ostatnie artykuły:






fot. Freepik




fot. Freepik