Apple zapłaci 900 tys. euro kary

27-12-2011, 16:19

Włoski organ antymonopolowy ukarał firmę Apple za niedostateczne informowanie klientów o ich prawach dotyczących gwarancji i wsparcia technicznego.

Zdaniem włoskich władz Apple nie informowało w odpowiedni sposób klientów o tym, że przysługują im dwa lata gwarancji. Postępowanie przeciwko kalifornijskiej firmie toczyło się od maja tego roku.

Czytaj także: Foxconn zapowiada szybki rozwój

Problem stanowił również "AppleCare Protection Plan", który pozwalał klientom na wydłużenie darmowego okresu wsparcia technicznego. Mało kto wiedział jednak, że część tego typu planu wsparcia pokrywała się z obowiązkowym na terenie Włoch okresem gwarancyjnym.

Choć kara 900 tys. euro nie będzie zbyt dotkliwa dla firmy Apple, amerykańska korporacja będzie musiała czytelniej informować klientów o tym, jakie wsparcie im przysługuje. Zdaniem władz obecnie dwuletnia gwarancja "nie jest w pełni wspierana".

Choć według prognoz analityków iPhone ma najlepsze czasy jeszcze przed sobą, firma na rynku w Stanach Zjednoczonych sprzedaje swoje sprzęty wyłącznie z roczną gwarancją. Dwukrotne wydłużenie tego czasu (wymagane na rynkach europejskich) może znacznie podnieść koszty firmy związane z naprawami urządzeń.

Czytaj także: Zdecydowana większość użytkowników zadowolona z iPada


Następny artykuł » zamknij

Chiny kończą z GPS-em

Źródło: AGCM, AFP
Tematy pokrewne:  

tag Włochytag smartfonytag pozewtag monopoltag karatag iPhonetag gwarancjatag Apple
  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy