Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Apple wprowadza subskrypcje do App Store

16-02-2011, 21:04

Subskrypcja w przypadku gazet i magazynów zadziała jak prenumerata, co ma być przydatne szczególnie na tablecie firmy Apple. Wzorem dla wszystkich deweloperów ma być The Daily, które już korzysta z nowej funkcji.

Sonda
Czy subskrypcje w App Store będą przydatne?
  • tak
  • nie
  • nie mam zdania
  • nie korzystam z App Store
wyniki  komentarze

Subskrypcje będą wykorzystywać ten sam system płatności, co zakupy przez In-App Purchases. Wydawca będzie mógł ustalić cenę, która nie będzie mogła być wyższa niż cena aplikacji, a jej cykliczność będzie wskazywać na tygodnik, dwutygodnik, miesięcznik, kwartalnik, półrocznik lub rocznik.

>> Czytaj też: iPad napełnia kieszenie wydawców prasy

Steve Jobs, CEO Apple tłumaczy, swoją filozofię jako… prostą: Gdy Apple wprowadzi nowego abonenta (użytkownika subskrypcji) do aplikacji, zarabia 30% ze sprzedaży. Jeśli zaś klienta przyciągnie do siebie wydawca, zarobi całość ze sprzedaży subskrypcji.

Oferta subskrypcji dotyczy gazet oraz magazynów, a także filmów i muzyki. Przeznaczona jest na urządzenia Apple, takie jak iPad, iPhone oraz iPod Touch.

>> Czytaj też: iPad zwiastuje koniec bezpłatnych newsów online?

Wprowadzenie nowej funkcji związane jest z iOS 4.3, które jeszcze nie zostało nawet oficjalnie zapowiedziane, choć pojawiają się wersje dla deweloperów. Nieoficjalnie mówi się, że najbardziej prawdopodobna data wydania nowego oprogramowania to 28 lutego, kiedy The Daily przestanie bezpłatnie udostępniać swoją gazetę.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *