Aplikacja UseCrypt, która ma zagwarantować pełną poufność rozmów, coraz popularniejsza

02-08-2018, 16:22

WhatsUp, Signal, Telegram - to aplikace uznawane za bezpieczne komunikatory, a jednak były podsłuchiwane przez służby różnych państw. Ostatnie miesiące pokazały, że musiały one, zgodnie z prawem, przekazywać klucze deszyfrujące lokalnym wywiadom. Niedawno amerykańska firma Continental zakazała pracownikom korzystanie z aplikacji WhatsUp na służbowych telefonach - z powodu troski o bezpieczeństwo danych. Czy aplikacja zapewniająca poufność rozmów w tej sytuacji okaże się przełomem?

Aplikacja UseCrypt jest dostępna od kilku miesięcy na AppStore. Polska, obok 191 innych krajów, znalazła się na mapie oferty amerykańskiego giganta. Już dziś uznana została za najbardziej popularną aplikację wśród polskich użytkowników serwisu.

Zaletą aplikacji jest system poufności, tworzący klucz kryptograficzny dostępny tylko dla tego jednego użytkownika telefonu. Oznacza to, że nawet jeśli ktoś dotrze do zaszyfrowanej wiadomości, to odczytać będzie ją mógł tylko na jednym komputerze lub telefonie - należącym do użytkownika aplikacji. UseCrypt Messenger zapewnia realizację szyfrowanych połączeń głosowych w standardzie HD Voice, a także na bezpieczną wymianę treści, w tym multimediów. Aplikacja nie prowadzi żadnych archiwów rozmów.

Kamil Kaczyński, ekspert ds. kryptologii tłumaczy, że całość prowadzonej przez użytkowników komunikacji jest szyfrowana w trybie end-to-end, co oznacza, że operacje kryptograficzne wykonywane są po stronie klientów. Połączenia są zestawiane poprzez serwer pośredniczący, który nie uczestniczy w żadnych operacjach kryptograficznych, co gwarantuje pełną anonimowość użytkownikom. Dodatkowo jest to jedyna aplikacja pozwalająca sprawdzić, czy telefon nie jest obiektem inwigilacji.

Usecrypt Messenger sprawdza przed każdym połączeniem, czy telefon użytkownika nie jest podsłuchiwany. Jeśli zachodzi taka sytuacja nie realizuje połączenia. Nowy komunikator może być przydatny przede wszystkim przedsiębiorcom, którzy nie chcą, aby komunikacja wewnętrzna w firmie, która coraz powszechniej odbywa się poprzez komunikatory internetowe, została podsłuchana przez niepowołane do tego osoby. Miesięczna opłata i ochrona prywatności to ograniczenie kosztów spotkań, podróży - uzasadniają eksperci.

Źródło: UseCrypt


Źródło: PAP
To warto przeczytać





fot. ZUS







Komentarze
comments powered by Disqus
  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Sierpień 2018»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
Jak czytać DI?
Newsletter

Podaj teraz tylko e-mail!



RSS
Copyright © 1998-2018 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.