Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Antywirus z gazety na rok ma być... naprawdę na rok - decyzja UOKiK

06-07-2015, 08:46

Pewien miesięcznik oferował darmowego antywirusa na rok, ale nie wspomniał, że po trzech miesiącach trzeba będzie kupić kolejny numer w celu przedłużenia licencji. Sprawą zajął się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Czasopismo PC Format w grudniu 2014 roku oferowało dodatek w postaci programu antywirusowego Bitdefender Total Security 2015. Na okładce tego numeru zamieszczona była informacja o treści "Najlepszy antywirus. Pełna wersja na cały rok". Numer czasopisma był również reklamowany w internecie z użyciem słów "Jest to pełna roczna wersja" albo "Bitdefender Total Security 2015 – na cały rok do domu i firmy".  

Przy takiej reklamie trudno nie odnieść wrażenia, że dostaniesz oprogramowanie z licencją na rok. W rzeczywistości nabywcy czasopisma otrzymywali trzymiesięczną licencję, którą należało przedłużyć za pomocą kodów ukazujących się w czasopiśmie co kwartał. 

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) uruchomił postępowanie w tej sprawie. Zgodnie z prawem przedsiębiorca ma obowiązek informować o cechach oferowanego produktu w sposób prawdziwy, rzeczowy i kompletny. W ocenie Urzędu przedstawione informacje na temat oprogramowania antywirusowego mogły sugerować, że oferta była bardziej korzystna niż w rzeczywistości.

Wydawnictwo samo zaproponowało wyeliminowanie skutków zakwestionowanej praktyki. Przedłuży ono do końca roku 2015 ważność kont zarejestrowanych przez czytelników czasopisma PC Format, którzy zakupili numery 12/2014 i 3/2015 oraz zainstalowali program Bitdefender. Ponadto wydawca powinien zamieścić w numerze 6/2015 informację o automatycznym przedłużeniu ważności kont.

Poniżej kopia decyzji UOKiK w opisanej wyżej sprawie. 

decyzja_rwa_nr_03-2015 (2)


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *