Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Android już na ponad połowie smartfonów

16-11-2011, 20:11

Ponad 60 milionów urządzeń z Androidem trafiło w ubiegłym kwartale do klientów - poinformowała firma badawcza Gartner. To aż o 42% więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.

W trzecim kwartale ubiegłego roku Android kontrolował zaledwie 25,3% wszystkich smartfonów, a do klientów trafiło wtedy niemal 21 milionów urządzeń wyposażonych w platformę Google'a. Ostatni rok był niezwykle udany dla projektu kierowanego przez Andy'ego Rubina.

Czytaj także: Cztery rdzenie i 2,5 GHz w HTC Zeta

Dobre informacje dla Google'a to jednak niekorzystne wiadomości dla jego konkurentów. O ponad 10 milionów urządzeń spadła w skali roku sprzedaż telefonów wykorzystujących Symbiana, który nieustannie traci rynek. Również smartfonów wyposażonych w Windows Phone'a sprzedało się o pół miliona egzemplarzy mniej.

Stały wynik utrzymuje za to wciąż BlackBerry od Research In Motion i to pomimo istotnych problemów finansowych kanadyjskiej korporacji. Zwiększona sprzedaż iPhone'a nie pozwoliła natomiast na poprawienie udziałów w rynku platformy iOS. Na razie nie wydaje się więc, by cokolwiek mogło zatrzymać w najbliższym czasie ekspansję Androida, coraz popularniejszego na tabletach.

Udziały platform mobilnych na smartfonach
fot. - Udziały platform mobilnych na smartfonach
Według Gartnera w trzecim kwartale tego roku użytkownicy kupili łącznie niemal 441 milionów telefonów (w tym ponad 115 milionów smartfonów). Wzrost w stosunku do wcześniejszych lat jest zdecydowanie mniejszy, jednak wydając więcej na smartfona, skutkuje spadkiem chęci jego wymiany na kolejne urządzenie. Największym dostawcą nowoczesnych telefonów był w ubiegłym kwartale Samsung, któremu udało się tym razem wyprzedzić Apple'a.

Czytaj także: Nokia potwierdza tablet z Windows 8


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Gartner