Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Mocny wzrost przychodów i zysku największego sklepu internetowego świata. Firma spodziewa się znacznej poprawy także w kolejnym kwartale, tradycyjnie najlepszym.

Handel elektroniczny, podobnie jak reklama w sieci, zdaje się bardzo mocno trzymać. Półtora tygodnia temu bardzo dobre wyniki ogłosiła firma Google, co świadczyć mogło o tym, że firmy mają dużą wiarę w to, że sytuacja będzie się poprawiać. Dobre wyniki w branży reklamowej dobrze wróżą większości działów gospodarki. Teraz bardzo dobre wyniki za trzeci kwartał 2009 roku zaprezentowała firma Amazon, największy sklep internetowy świata.

Przychody ze sprzedaży wyniosły 5,45 mld dolarów i były aż o 28 procent wyższe niż rok wcześniej (wtedy wyniosły 4,26 mld dolarów). Zysk netto wzrósł o 62 procent, do poziomu 199 mln dolarów.

Kindle źródłem największych przychodów

Jeff Bezos, dyrektor generalny firmy, podkreślił, że tak dobre wyniki finansowe Amazonu to zasługa przede wszystkim urządzenia do czytania e-booków Kindle. Nie tylko jest to najlepiej sprzedający się punkt oferty firmy, ale także ten, który przynosi najwyższe przychody. Czytnik spełnia analogiczną rolę do iPhone'a w przypadku Apple - napędza także sprzedaż innych artykułów.

Dwa tygodnie temu Kindle stał się dostępny także dla mieszkańców poza Stanami Zjednoczonymi. Wersja zagraniczna, zapewniająca dostęp do sieci 3G, jest do kupienia w aż 100 krajach i terytoriach. Cena urządzenia została ustalona na 279 dolarów, jednak Amazon właśnie ogłosiła jej obniżenie do 259 dolarów.

Klienci mają do wyboru 360 tysięcy książek, 7 tysięcy blogów, a także codzienne wydania 90 gazet z całego świata.

Dobre wyniki w Europie i Azji

Sklepy Amazonu znajdujące się poza Ameryką Północną - w Zjednoczonym Królestwie, Niemczech, Francji, Japonii i Chinach - przyniosły firmie przychody rzędu 2,61 mld dolarów (33 procent wyższe niż rok wcześniej). Sklepy w USA i Kanadzie także zanotowały wzrost, jednak znacznie niższy - 23 procent.

Można spekulować, że główną przyczyną wzrostu znaczenia rynków innych niż amerykańskie jest wzrost w Państwie Środka. Szybko rosnąca i bogacąca się klasa średnia także chce korzystać z tego, co na Zachodzie jest standardem.

Co w przyszłości?

Czwarty kwartał, tradycyjnie najlepszy w branży handlowej, ma przynieść przychody na poziomie 8,125-9,125 mld dolarów (roczny wzrost na poziomie 21-36 procent). W realizacji tych planów pomogą zapewne promocje wprowadzane przez firmę - darmowe dostawy towarów czy też dostarczanie przesyłki jeszcze tego samego dnia.

Firma dąży także do tego, by poszerzyć grono swych potencjalnych klientów. W tym celu wprowadzona została usługa płatności mobilnych - klienci, kupując w sklepach internetowych za pośrednictwem telefonów komórkowych, mogą skorzystać z opcji "Pay with Amazon", dzięki czemu nie muszą po raz kolejny podawać swych danych do płatności, czym znacznie przyspieszają dokonanie transakcji.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR







Tematy pokrewne:  

tag Kindletag Amazon