Amazon rozszerzy swoją obecność w Chinach

17-01-2012, 18:01

Korporacja Amazon podpisała porozumienie, w myśl którego będzie wykorzystywała na terenie Chin kompleks o powierzchni 220 tysięcy metrów kwadratowych - poinformował serwis "Shanghai Daily".

Nowa placówka ma generować rocznie co najmniej 31,5 miliona dolarów przychodu. Prawdopodobnie na jej terenie znajdzie się centrum e-commerce, które będzie obsługiwało tamtejszy rynek.

Czytaj także: Wyciekły dane 24 milionów klientów sklepu Zappos

Zdaniem Shanghai Daily ekspansja Amazona w Azji pozwoli na stworzenie tysiąca nowych miejsc pracy. Amerykański gigant handlu internetowego jest tam już jednak obecny od 2004 roku, a w ostatnim czasie skupia się na promowaniu własnej marki po porzuceniu nazwy Joyo Amazon (obecnie Amazon), pod którą funkcjonował od czasu startu w Chinach.

Korporacja już teraz pozwala na przejście do tamtejszego oddziału sklepu z wykorzystaniem niezwykle krótkiej domeny z.cn. Nieco wcześniej władze miasta Nanning potwierdziły, że Amazon planuje stworzyć tam swoje centrum dystrybucji.

Zacieśnianie stosunków z Chinami prowadzono jednak również na innych polach. W połowie października wiceszef Amazona informował, że jego firma chce zaprezentować tam całą gamę swoich produktów, w tym czytnik Kindle. Mamy nadzieję na uruchomienie produktów w Chinach, które są proste i przyjazne dla użytkowników - mówił w ubiegłym roku Marc Onetto. - Zależy nam nie tylko na skorzystaniu z szybkości chińskiego rynku, ale również na zaspokojeniu potrzeb klientów.

Czytaj także: Google może konkurować z Amazonem na rynku tabletów


Źródło: Shanghai Daily
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy