Allegro zabawia się w Google'a

10-05-2012, 12:58

Grupa Allegro w najbliższym czasie ma udostępnić internautom dwa nowe serwisy - startupy. Na wzór amerykańskiego giganta, który co pewien czas otwiera i zamyka projekty związane z branżą internetową.

Prawdopodobnie najszybciej rozrastającym się startupem Google'a jest serwis społecznościowy Google+, który w marcu odwiedziło 100 mln użytkowników. Do końca roku ta liczba ma wzrosnąć dwukrotnie. Google nie ma za sobą jednak samych sukcesów.

W październiku ubiegłego roku zamknięto bowiem projekt Google Buzz, który był czymś na wzór mikrobloga. I choć ten ruch można umotywować uruchomieniem wspomnianego Google+, to warto mieć na uwadze, że w ciągu dwunastu miesięcy Larry Page, szef Google'a, zamknął ponad dwadzieścia projektów.

Wydaje się, że Grupa Allegro, która posiada mocną pozycję na rynku e-commerce, chce iść podobną ścieżką. Niedawno uruchomiono narzędzie do prostego nadawania przesyłek kurierskich, nieco wcześniej serwis zakupów grupowych - Citeam.pl, który w krótkim czasie dołączył do czołówki tego typu serwisów w Polsce.

Czy wytwarzanie wewnętrznych startupów ma sens? Według mnie jak najbardziej tak! Szczególnie w rękach Allegro jest duży potencjał, generowanie oddolnie biznesów, które mogą pełnymi garściami czerpać z biznesowego i handlowego doświadczenia tej korporacji - mówi Konrad Latkowski, Manubia.pl

Jedzenie od Allegro

Jak dowiedział się Dziennik Internautów, Grupa Allegro pracuje nad przynajmniej dwoma nowymi serwisami. Jeden z nich ma umożliwić zamawianie jedzenia przez internet.

O serwisach, dzięki którym można zamówić jedzenie, było ostatnio głośno za sprawą Pizzaportal.pl, który został sprzedany za ponad 120 mln zł. Serwis obsługuje w Polsce ponad 1150 restauracji i ocenia, że jeszcze w tym roku uda mu się przekroczyć próg 2000 obsługiwanych lokali, co oznacza, że możliwości w tej branży nie zostały jeszcze wykorzystane.

Według osoby blisko współpracującej z Allegro firma miała przedstawić finalną wersję portalu już kilka miesięcy temu. Nie wiadomo jednak, co jest powodem opóźnień. Podobno największym atutem ma być prosta domena internetowa.

Czytaj też: DemoCamp: Spotkajmy się 18 maja w Poznaniu

Era wirtualnego papieru

We środę Agora uruchomiła swój sklep z e-bookami i audiobookami, o czym pisaliśmy w DI. Jak dowiedział się Dziennik Internautów, Allegro już od kilku miesięcy pracuje nad sklepem z książkami w wersji elektronicznej.

Konrad Latkowski twierdzi, że serwis Agory jest silny, ale na pewno znajdzie się pole do popisu dla Allegro. Miejsce dla nowych firm w branży e-booków widzi także Małgorzata Błaszczyk ze sklepu Virtualo - nowym podmiotom ciężko będzie jednak dogonić firmy, które na rynku e-booków są od kilku lat. Mają one już aplikacje na urządzenia mobilne, wiele formatów (w tym MOBI na Kindle'a) w opcji multiformatu oraz doświadczenie w pozyskiwaniu i promowaniu e-contentu.

Z kolei Bartłomiej Roszkowski z Nexto.pl twierdzi, że docelowo jest miejsce dla 1-2 liderów i jednego podmiotu na 3. miejscu. Jego zdaniem w tej chwili najbardziej liczy się wygoda, jakość, oferta, kontakty z klientami. Największym zagrożeniem ma być ewentualność walki cenowej pomiędzy serwisami z e-bookami.


Źródło: DI24.pl
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Wrzesień 2020»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930