Alibaba mocno słabnie

23-04-2012, 19:29

Azjatycki koncern Alibaba należący w 40% do Yahoo ujawnił słabe wyniki finansowe za pierwszy kwartał. Spółka zajmuje się przede wszystkim rynkiem e-commerce.

Choć Yahoo pochwaliło się niedawno kwartalnym wzrostem sprzedaży, tego samego nie można powiedzieć o spółce Alibaba, w której amerykański koncern posiada 50% udziałów.

Czytaj także: Yahoo zwalnia 2 tysiące osób

Alibaba.com odnotowała w pierwszym kwartale tego roku spadek zysków aż o jedną czwartą, jednak wciąż kończy początek roku na plusie. W ciągu ostatnich trzech miesięcy firma zarobiła 339,2 miliona juanów (53,8 miliona dolarów), natomiast w analogicznym okresie ubiegłego roku było to 452,5 miliona juanów.

Choć wynik trudno uznać za zadowalający, analitycy pytani przez agencję Reuters przewidywali jeszcze większy spadek zysków chińskiego koncernu. Do Alibaba Group należą znane chińskie platformy e-commerce, w tym Taobao Mall oraz Taobao Marketplace, a pogarszające się wyniki oddalają perspektywę odkupienia udziałów firmy należących do Yahoo.

Poprawa kondycji azjatyckiego biznesu była również jednym z założeń planu restrukturyzacji przedstawionego niedawno przez firmę Yahoo. Amerykańska spółka również przechodzi trudny okres w związku z odpływem reklamodawców do wyszukiwarki Google oraz Facebooka. Jestem przekonany, że nie musimy odkrywać na nowo tego, kim jesteśmy - mówił niedawno Scott Thompson szefujący Yahoo. - Jednocześnie jestem w równym stopniu przekonany, że musimy na nowo odkryć przed użytkownikami nowe doznania związane z odwiedzaniem w różnym celu Yahoo każdego dnia.

Czytaj także: Facebook odgryza się Yahoo pozwem za patenty


Źródło: Alibaba, Reuters
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Sierpień 2020»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31