Akademia Biznesu: Zakładanie własnej firmy, cz. II (wideo)

07-11-2011, 20:14

Tym razem główny bohater Akademii Biznesu próbuje dowiedzieć się, czy aby założyć firmę, będzie musiał odwiedzić wiele urzędów, czy też biurokracja na tyle idzie z duchem czasu, że okaże się to dużo prostsze.

Jeszcze kilka lat temu, żeby założyć firmę, należało poświęcić na to sporo czasu i odwiedzić kilka urzędów. Zasadniczo pierwszym krokiem, jaki należało podjąć, była rejestracja firmy w Urzędzie Miasta i Gminy wiążąca się ze złożeniem wniosku o wpis do ewidencji działalności gospodarczej. Kolejnym krokiem było złożenie formularza RG-1 w Urzędzie Statystycznym w celu uzyskania numeru statystycznego REGON. Po założeniu firmowego konta bankowego i wyrobieniu pieczątki świeżo upieczony przedsiębiorca musiał odwiedzić Urząd Skarbowy w celu złożenia oświadczenia o wyborze formy opodatkowania i uzyskania numeru NIP, a następnie zgłosić płatnika składek do ZUS.

Te procesy są od pewnego czasu stopniowo upraszczane. Obok wprowadzonego w 2009 roku „jednego okienka”, nie tak dawno udostępniono możliwość elektronicznej rejestracji. Od 1 lipca br. osoby fizyczne chcące założyć działalność gospodarczą mają możliwość zarejestrowania jej przez internet. Należy złożyć wniosek o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Wniosek składany jest na zintegrowanym formularzu CEIDG-1. Więcej szczegółów w poniższym materiale wideo:

Obejrzyj wcześniejsze odcinki Akademii Biznesu

Obejrzyj inne programy telewizji internetowej Webshake.tv


Źródło: Webshake.tv
Komentarze
comments powered by Disqus
To warto przeczytać












  
znajdź w serwisie

RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Wrzesień 2017»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
Jak czytać DI?
Newsletter

Podaj teraz tylko e-mail!



RSS
Copyright © 1998-2017 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.