Agora zarabia w internecie

17-08-2010, 11:50

W pierwszym półroczu 2010 r. przychody ze sprzedaży reklam internetowych segmentu internet wzrosły o 46,3% (przy rynkowym wzroście wydatków na reklamę graficzną i e‐mail marketing o 21%). Ten dynamiczny wzrost przychodów był efektem znacznego zwiększenia (o 63,6%) sprzedaży reklam w drugim kwartale 2010 r.

Sonda
Jaki będzie trzeci kw. 2010 r. dla Agory w internecie pod względem finansowym?
  • Lepszy
  • Taki sam
  • Słabszy
wyniki  komentarze

 Sprzedaż ogłoszeń w wortalach wzrosła w pierwszym półroczu 2010 r. o 0,9%. Niższe przychody z alokacji do działalności internetowej wpływów ze sprzedaży łączonej oferty ogłoszeniowej w prasie i internecie miały istotny wpływ na spowolnienie wzrostu tych przychodów.

>> Czytaj też: Agora przejmuje sieć reklamową AdTaily

W pierwszym półroczu 2010 r. przychody Trader.com (Polska) Sp. z o.o. wyniosły 9,2 mln zł i były wyższe o 10,8%. Spółka osiągnęła zysk operacyjny w wysokości 1,2 mln zł. Przychody z działalności prasowej wyniosły 1,8 mln zł, a z działalności internetowej 7,4 mln zł.

Wyniki finansowe Agory w II kw. 2010
fot. - Wyniki finansowe Agory w II kw. 2010
 W pierwszym półroczu 2010 r. zredukowane zostały koszty wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników (bez niegotówkowych kosztów związanych z płatnościami w formie papierów wartościowych) m.in. dzięki realizacji planu poprawy efektywności operacyjnej w grupie. Pomimo wzrostu o 6,7% wydatków na reklamę i reprezentację w drugim kwartale 2010 r. wartość tych wydatków w całym pierwszym półroczu 2010 r. udało się ograniczyć o 5,7%.

Dynamika wydatków na reklamę w II kw. 2010
fot. - Dynamika wydatków na reklamę w II kw. 2010
 Serwisy tworzone w ramach Grupy Gazeta.pl zajmują wysokie pozycje w rankingach tematycznych. Według danych Megapanel PBI/Gemius za maj 2010 r. GazetaPraca.pl jest liderem kategorii Praca, a GazetaDom.pl jest liderem kategorii Budownictwo, nieruchomości. Serwisy informacyjne Gazeta.pl osiągnęły najwyższy zasięg w swej historii (m.in. z uwagi na ważne wydarzenia: tragedia smoleńska, powódź, wybory) i są na drugim miejscu w kategorii Informacje i publicystyka.

>> Czytaj też: Zwolnienia grupowe w Agorze

Na początku drugiego kwartału 2010 r. Agora podpisała komercyjną umowę partnerską z YouTube. Dzięki tej umowie Agora otrzyma udział w przychodach z reklam wyświetlanych w materiałach Agory umieszczonych w jej kanałach tematycznych na serwisie YouTube.

- Będziemy dalej pracować nad wzmacnianiem naszej oferty, poprzez projekty organiczne, strategiczne partnerstwa i akwizycje, i nad coraz skuteczniejszą monetyzacją naszych aktywów online. Nadal będziemy też pracować nad coraz skuteczniejszym wykorzystaniem synergii w ramach Grupy Agora, aby oferować naszym odbiorcom ciekawą ofertę treściową online. Jednym z naszych celów jest również dywersyfikacja bazy naszych przychodów z działalności online, stąd m.in. aktywność w obszarze reklamy efektywnościowej - tłumaczy Urszula Szwed-Strych, Dyrektor ds. PR Agora SA


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
  
znajdź w serwisie

RSS  
RSS  
RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Grudzień 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031