Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Konsolidacja wyników finansowych sieci kin Helios sporo kosztowała Agorę. Widać jednak, że drugi kwartał przyniósł w tym zakresie znaczącą poprawę. Wciąż jednak porównujemy dane z okresem sprzed przejęcia.

Agora, jeden z liderów polskiego rynku wydawniczego i reklamowego, opublikowała wyniki finansowe za drugi kwartał 2011 roku, a tym samym także za pierwsze sześć miesięcy bieżącego roku. Szacuje ona, że wartość naszego rynku reklamy wyniosła w okresie od kwietnia do czerwca 2,2 mld złotych, co oznacza wzrost o 6,5 proc. rok do roku. Jedynie jednak internet i radio pochwalić się mogą wzrostem swoich udziałów - odpowiednio o 2 i 0,5 pkt proc., do 15 i 7 proc.

>> Czytaj także: Agora nie jest zainteresowana portalem GoldenLine?

GRUPA AGORA

Łączne przychody Agory wyniosły 319,3 mln złotych i były o 13,5 proc. wyższe niż rok wcześniej. Trzeba jednak zauważyć, że główne segmenty działalności zmniejszyły wpływy - reklama spadła o 0,7 proc. (do 194,3 mln złotych), natomiast sprzedaż wydawnictw o 4,5 proc. (do 49,3 mln złotych). Ze sprzedaży biletów do kin sieci Helios Agora uzyskała 28,1 mln złotych, a z pozostałej sprzedaży (sprzedaż barowa w kinach czy gry Wiedźmin II) 47,6 mln złotych (+40,0 proc.).

Koszty operacyjne Grupy Agora wyniosły 292,9 mln złotych, co oznacza wzrost o 13,9 proc. w porównaniu z drugim kwartałem roku ubiegłego. Jest to w głównej mierze wynik konsolidacji wyników sieci kin Helios.  Jedynie w zakresie reprezentacji i reklamy udało się uzyskać spadek - o 20,2 proc., do 28,8 mln złotych. Największą pozycją były wynagrodzenia i świadczenia (bez niegotówkowych planów motywacyjnych) - 78,8 mln złotych, co było kwotą o 13,1 proc. wyższą niż rok wcześniej. O 35,4 proc., do 64,7 mln złotych, wzrosło zużycie materiałów i wartość sprzedanych towarów oraz materiałów.

Zysk netto wzrósł o 7 proc. i ukształtował się na poziomie 21,5 mln złotych. Jednocześnie jednak w pierwszym półroczu nastąpił spadek tego wskaźnika o 31,7 proc., osiągając poziom 28,6 mln złotych.

INTERNET

Segment ten przyniósł 29,5 mln złotych przychodów w Q211 (+13,9 proc.) oraz 55,4 mln złotych w pierwszym półroczu (+17,6 proc.). Reklama internetowa zanotowana wzrost o 18,9 proc. (do 21,4 mln złotych), natomiast ogłoszenia w wortalach o 8,6 proc. (do 6,3 mln złotych). Pierwszy kwartał był pod tym względem lepszy.

Sonda
Posiadasz przynajmniej jedną domenę .pl?
  • tak
  • nie
wyniki  komentarze

Największą pozycję po stronie kosztowej stanowiły wynagrodzenia i świadczenia (bez niegotówkowych planów motywacyjnych) - 12,1 mln złotych, o 13,1 proc. więcej niż w drugim kwartale roku 2010. W pierwszych sześciu miesiącach wzrosły one o 11,3 proc. Łączne koszty tego segmentu wyniosły 29,4 mln złotych, co oznacza zysk EBIT na poziomie 0,1 mln złotych w drugim kwartale (-93,3 proc.) oraz 1,5 mln złotych w pierwszym półroczu (+7,1 proc.)

>> Czytaj także: Zakupy grupowe Agory w gazetach

Zasięg serwisów wchodzących w skład grupy Gazeta.pl wyniósł w maju br. 63,6 proc., co oznacza spadek o 2,3 pkt proc. w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego. Jednocześnie liczba unikalnych użytkowników wzrosła o 4,2 proc., osiągając poziom 12,0 mln. Agora zajmuje pod tym względem trzecie miejsce nad Wisłą - wyprzedzają ją jedynie Onet.pl oraz Wirtualna Polska.

Wszystkie dane finansowe zgodne z Międzynarodowymi Standardami Sprawozdawczości Finansowej.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Grupa Agora