Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Sondę dotyczącą wiarygodności, przydatności i przejrzystości wyników wyszukiwarki Google opublikowała agencja Bluerank.

Badanie przeprowadzone zostało na grupie 557 respondentów w wieku 18-54 lat. Ankietowani odpowiadali na trzy pytania, oceniając wiarygodność, przydatność oraz czytelność wyników wyszukiwania.

Według sondażu 80% respondentów uważa efekty pracy wyszukiwarki Google za przydatne, prezentowane w sposób zrozumiały i przejrzysty. Natomiast 70% użytkowników jest w pełni przekonanych o ich wiarygodności.

Najmniej wynikom wyszukiwania prezentowanym przez Google ufają osoby wykształcone, w wieku 25-34 lat. Wraz ze wzrostem wieku i zmniejszeniem poziomu wykształcenia rośnie poziom akceptacji wyników jako wiarygodnych.

Taka sytuacja ma prawdopodobnie miejsce dlatego, że ludzie młodsi z wyższym wykształceniem są bardziej świadomi istnienia technik wpływających na algorytm wyszukiwarki (SEO). Ponadto przypuszczać można, że ludzie starsi są mniej wybredni z racji krótkiego stażu w internecie.

Pełna wersja raportu (tekst oraz wykresy) dostępna jest na stronie Bluerank.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: informacja prasowa