Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

77 mln zł wydały banki na reklamę w radiu

30-08-2011, 20:20

Na reklamę banki wydały w pierwszym półroczu br. 702 mln zł. Z tego 11 proc. przeznaczonych było na reklamę radiową, ale najbardziej aktywni marketerzy w radiu lokowali nawet powyżej 30 proc. swoich budżetów reklamowych. Banki przede wszystkim promują kredyty gotówkowe i konsumpcyjne, kredyty dla firm, kredyty mieszkaniowe oraz lokaty.

O klientów warto walczyć, bo rośnie ich liczba. Według danych NBP kredyty firm wzrosły w lipcu 2011 roku o 3,2 mld zł (do 239,5 mld zł), a zadłużenie gospodarstw domowych wzrosło łącznie o 13,4 mld zł (do 516 mld zł). Po raz pierwszy od pięciu miesięcy zmalała natomiast całościowa suma depozytów lokowanych przez polskie firmy – o 4,4 mld zł (do 172,5 mld zł), co może być spowodowane zwiększoną liczbą inwestycji. Z kolei wartość depozytów lokowanych przez gospodarstwa domowe powiększyła się o 4 mld zł (do 439,8 mld zł).

Banki o największych wydatkach reklamowych w I półroczu 2011 roku

Banki o największych wydatkach reklamowych w I półroczu 2011 roku

Największym radiowym reklamodawcą z tego segmentu był Polbank EFG, który wydał w rozgłośniach ponad 10 mln zł, co stanowiło ponad jedną piątą wszystkich wydatków reklamowych tego marketera. Na drugim miejscu uplasował się Bank Zachodni WBK, który za reklamę w radiu zapłacił ponad 9 mln zł (prawie 16 proc. budżetu reklamowego). Ostatnie miejsce na podium zdobył Fortis Bank Polska, który na działania reklamowe przeznaczył ponad 8 mln zł (około 36 proc. budżetu).

Reklamy kredytów pochłaniają dwie trzecie wszystkich radiowych wydatków reklamowych banków. Na reklamę kredytów gotówkowych i konsumpcyjnych banki przeznaczyły w pierwszym półroczu br. prawie 25 mln zł, o połowę mniej wydały na promocję kredytów dla firm. Ponad 11 mln zł kosztowały radiowe kampanie reklamowe kredytów mieszkaniowych, budowlanych i hipotecznych. Na kolejnych miejscach znalazły się reklamy lokat i kont oszczędnościowych, a także działania związane z budowaniem znajomości marki samych banków.

Przedstawione dane pochodzą z raportu AdBranch przygotowanego przez Komitet Badań Radiowych. Pełny raport można znaleźć na stronie www.badaniaradiowe.pl

>> Czytaj także: 2,5 mln słuchaczy stacji wąskosprofilowanych


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *